Dersin Amacı: |
Bu dersin amacı, öğrencinin, işletmenin mevcut pazarlama anlayışını analiz ederek, pazarlama anlayışı belirleyebilmesini, faaliyet gösterdiği sektör ve hedef pazarına göre pazarlama çevresini analiz edebilmesini, işletmenin kontrol edemeyeceği değişkenleri belirleyebilmesini, pazar bölümlerini değerlendirebilmesine, uygun bölümlerin hedef pazar olarak saptanmasına katkı sağlayabilmesini, ürünün farklılaştırılmasına ve konumlandırılmasına, katkıda bulunabilmesini, ürün yaşam dönemlerini saptayarak satış artırıcı tedbirler alabilmesini, pazar yapısı, rekabet durumu ve işletme amaçlarına göre, fiyatın belirlenmesine ve yönetimine yardımcı olabilmesini, hedef pazara göre tutundurma karmasının oluşmasına yardımcı olabilmesini, pazarlama kanallarını belirleyebilmesini, kanal tasarımının yapılmasını ve en uygun kanal sisteminin seçimine katkı sağlamaktır. |
Dersin İçeriği: |
Bu ders, Pazarlamanın Konusu, Kapsamı, Gelişimi, Modern Pazarlama / Pazarlama Çevresi, Stratejik Planlama ve Pazarlama Yönetimi / Pazarlama Bilgi Sistemi ve Pazarlama Araştırmasının Rolü / Tüketici Pazarları ve Tüketici Davranışı ile Endüstiyel Pazarlar ve Endüstriyel Alıcı Davranışları / Pazar Bölümlendirme, Hedef Pazar Seçimi ve Talep Tahminleri / Mamül / Fiyat / Tutundurma / Dağıtım kanalları ve Fiziksel Dağıtım / Doğrudan Pazarlama ve Hizmet Pazarlaması / Elektronik Ticaret ve İnternette Pazarlama / Pazarlama Yönetimi ve Uluslararası Pazarlama konularını içermektedir. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Pazarlamanın Konusu, Kapsamı, Gelişimi, Modern Pazarlama |
PPT Belgeler, Ders Kitapları |
2) |
Pazarlama Çevresi, Stratejik Planlama ve Pazarlama Yönetimi |
PPT Belgeler, Ders Kitapları |
3) |
Pazarlama Bilgi Sistemi ve Pazarlama Araştırması-1 |
PPT Belgeler, Ders Kitapları |
4) |
Pazarlama Bilgi Sistemi ve Pazarlama Araştırması-2 |
PPT Belgeler, Ders Kitapları |
5) |
Tüketici Pazarları ve Tüketici Davranışı ile Endüstriyel Pazarlar ve Endüstriyel Alıcı Davranışları |
PPT Belgeler, Ders Kitapları |
6) |
Tüketici Pazarları ve Tüketici Davranışı |
PPT Belgeler, Ders Kitapları |
7) |
Endüstriyel Pazarlar |
PPT Belgeler, Ders Kitapları |
8) |
Ara Sınav |
|
9) |
Pazar Bölümlendirme |
PPT Belgeler, Ders Kitapları |
10) |
Hedef Pazar Seçimi, Hedef Pazar stratejileri ve Talep Tahminleri |
PPT Belgeler, Ders Kitapları |
11) |
Mamul, Fiyat, Tutundurma, Dağıtım kanalları |
PPT Belgeler, Ders Kitapları |
12) |
Elektronik Ticaret ve İnternette Pazarlama |
PPT Belgeler, Ders Kitapları |
13) |
Müşteri İlişkileri Yönetimi |
PPT Belgeler, Ders Kitapları |
14) |
Uluslararası Pazarlama |
PPT Belgeler, Ders Kitapları |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
İşletmenin farklı alanlarıyla ilgili kavram ve teorileri kurumlarla ilintili problemleri çözmek için kullanmak. |
4 |
2) |
İşletmenin yöneticileri olarak uygun analitik ve nicel teknikleri kullanarak kararlar almak |
3 |
3) |
Bilgi teknolojileri uygulamalarında yaratıcılığı ve yeniliği geliştirecek stratejiler üretmek ve analiz etmek. |
2 |
4) |
İş gereksinimlerini desteklemek için donanım ve yazılım bileşenlerinin tasarım ve uygulamalarını içeren kurumsal bilgi teknolojisi altyapısını anlayacak ve geliştirecek teknikler geliştirmek. |
2 |
5) |
Sürekli proses iyileştirmesi amacıyla operasyonel iş süreçlerini, birlikte çalışacak bilgi teknolojileri bileşenlerini de belirleyecek şekilde tanımlamak ve belgelemek. |
2 |
6) |
Bilgi teknolojileri uygulamalarında yaratıcılığı ve yeniliği geliştirecek stratejiler üretmek ve analiz etmek. |
2 |
7) |
İş çevresinde gerekli olan takım çalışması ve liderlik becerilerini göstermek. |
4 |
8) |
Bilgi teknolojileri ile ilgili işletme problemleriyle uğraşırken etik ve çevresel meseleler konusunda farkındalık göstermek. |
3 |
9) |
İşletme ile ilgili problemleri değerlendirmeye ve çözmeye yarayacak gerekli kaynakların nasıl elde edileceğine dair araştırma becerilerine sahip olmak. |
5 |
10) |
Mevcut ve çeşitli çevrelere yenilikçi ve yaratıcı biçimde çözümler uygulamak. |
4 |
11) |
İşletme ve yönetim alanındaki yeni gelişmeleri takip etmek için yabancı bir dil kullanmak ve dünyanın her yanından meslektaşlarla iletişim kurmak |
2 |
12) |
Bilgi ve iletişim teknolojilerini yönetim alanında ileri bilgisayar programları ile kullanmak. |
4 |
13) |
Bilgilendirici, efektif ve ilgi çekici sunumlar hazırlamak ve sunmak |
4 |
14) |
Girişimcilik projeleri de dâhil olmak üzere her türlü proje için kaliteli dokümantasyon üretebilmek ve bu dokümanları sunmak |
2 |