FTR220 Egzersiz Fizyolojisiİstanbul Galata ÜniversitesiAkademik Programlar Fizyoterapi ve RehabilitasyonÖğrenciler İçin Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: FTR220
Ders İsmi: Egzersiz Fizyolojisi
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 0 2 3
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli:
Dersin Koordinatörü: Ar.Gör. Gülenay Yıldırım
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı:
Dersin İçeriği: Egzersiz Fizyolojisi Tarihçe ve Egzersiz Fizyolojisine Giriş, Anaerobik Sistemler, Aerobik Sistemler, Solunum Sistemi Fizyolojisi, Egzersiz ve Solunum Sistemi Adaptasyonu, Kardiyovasküler Sistem Fizyolojisi, Kardiyovasküler Sistem Fizyolojisi, Kardiyovasküler Sistem Fizyolojisi, Egzersiz ve Kardiyovasküler Sistem Adaptasyonu, Kas-İskelet Sistemi Fizyolojisi, Egzersiz ve Kas-İskelet Sistemi Adaptasyonu, Aerobik Egzersizler, Endokrin Sistem Fizyolojisi, Egzersiz ve Endokrin Sistem Adaptasyonu, Değişik Çevre Koşullarında Egzersiz, Özel Durumlarda Egzersiz-Gebelik, Geriatrik, Çocuk konularını içermektedir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
1) Enerji sistemlerini ve arasındaki farkları anlatabilme
2) Kaslar ve egzersiz arasındaki ilişkiyi açıklayabilme
3) Egzersiz esnasında solunum sisteminde meydana gelen değişiklikleri anlatabilme
4) Egzersiz esnasında dolaşım sisteminde meydana gelen değişiklikleri anlatabilme
5) Endokrin sistem ve egzersiz arasındaki ilişkiyi açıklayabilme
6) Egzersizin sinir sistemi üzerindeki etkisini anlatabilme
7) Farklı çevresel koşullarda egzersiz tepkisini anlatabilme
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Enerji Sistemleri-1 Ders notları
2) Enerji Sistemleri-2 Ders notları
3) Kaslar ve egzersiz Ders notları
4) Kaslar ve egzersiz Ders notları
5) Sinir sistemi ve egzersiz Ders notları
6) Kas iskelet sistemi ve egzersiz Ders notları
7) Ara sınav
8) Solunum sistemi ve egzersiz Ders notları
9) Solunum sistemi ve egzersiz Ders notları
10) Dolaşım sistemi ve egzersiz Ders notları
11) Dolaşım sistemi ve egzersiz Ders notları
12) Endokrin sistem ve egzersiz Ders notları
13) Farklı Çevresel Koşullarda Egzersiz Ders notları
14) Beslenme ve Performans, Doping Ders notları

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar:

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

7

Program Kazanımları
1) Sağlıkla ilgili yeterli beceriye sahip olabilme
2) Temel bilgileri kullanarak analiz edebilme
3) Kanıta dayalı çözüm önerisinde bulunabilme
4) Uygulama işlemlerinde beceri kazanabilme
5) Fizyoterapide özel konular hakkında bilgi edinebilme
6) Doğru iletişim için iletişim yöntemleri hakkında fikir sahibi olabilme
7) Hayat boyu öğrenmeye ve kendini geliştirmeye açık olabilme
8) Profesyonel sosyal, etik ve sorumluluklara duyarlı olabilme
9) Profesyonel kimliği ile meslektaşlarına ve yaşadığı topluma örnek olabilme
10) Güncel, etkili iletişim becerilerini kullanabilme
11) Mesleki görevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahip olabilme
12) Fizyoterapi ve rehabilitasyon ihtiyacı olan bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için fizyoterapi uygulamalarını ilgili teknoloji, eğitim ve tedavi gereçlerini kullanarak gerekli uygulamaları yürütebilme
13) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahip olabilme
14) Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi ihtiyacı olan bireylere değerlendirme yöntemlerini kullanıp fizyoterapi programını planlama ve uygulama yapabilme

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Sağlıkla ilgili yeterli beceriye sahip olabilme 4
2) Temel bilgileri kullanarak analiz edebilme 4
3) Kanıta dayalı çözüm önerisinde bulunabilme 3
4) Uygulama işlemlerinde beceri kazanabilme 3
5) Fizyoterapide özel konular hakkında bilgi edinebilme 2
6) Doğru iletişim için iletişim yöntemleri hakkında fikir sahibi olabilme 3
7) Hayat boyu öğrenmeye ve kendini geliştirmeye açık olabilme 2
8) Profesyonel sosyal, etik ve sorumluluklara duyarlı olabilme 3
9) Profesyonel kimliği ile meslektaşlarına ve yaşadığı topluma örnek olabilme 2
10) Güncel, etkili iletişim becerilerini kullanabilme 3
11) Mesleki görevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahip olabilme 2
12) Fizyoterapi ve rehabilitasyon ihtiyacı olan bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için fizyoterapi uygulamalarını ilgili teknoloji, eğitim ve tedavi gereçlerini kullanarak gerekli uygulamaları yürütebilme 3
13) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahip olabilme 2
14) Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi ihtiyacı olan bireylere değerlendirme yöntemlerini kullanıp fizyoterapi programını planlama ve uygulama yapabilme 2

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka
Problem Çözme

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Toplam %
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam %

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 42
Ara Sınavlar 2 10
Final 2 10
Toplam İş Yükü 90