Dersin Amacı: |
Felsefenin temel kavramlarının sporla ilişkisi, felsefenin beden kültürüne, oyun ve spor olgularına bakışının incelenmesi amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği: |
Felsefenin temel kavramları ve ilgi kurduğu alan ve konular, felsefenin tarihsel gelişimi, felsefenin sporla ilişkisi, insanın bedensel etkinlikte bulunmasının felsefi yönden önemi, felsefe düşüncesinin beden kültürüne, oyun ve spor olgularına bakışı ve bunların değerlendirilmesi, spor ve estetik, spor ve etik, sporda ahlâkî davranışların sporda şiddeti azaltmadaki rolü, spor kültür ve uygarlık, olimpik spor kültüründe ritüeller ve semboller, tarih öncesi çağlardan günümüze beden eğitimi ve spor felsefesi, olimpizm düşüncesi ve olimpik hareketin karşılaştığı sorunlar. Türklerde beden eğitimi ve sporun felsefesi. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Felsefe kavramı ve konusu |
Ders notları |
2) |
Felsefe açısından beden ve spor |
Ders notları |
3) |
Spor felsefesinin temel kavramları, ilgi kurduğu alan ve konular |
Ders notları |
4) |
Olimpiyat, spor ve estetik |
Ders notları |
5) |
Etik değer, etik değerler ve sporda etik değerler |
Ders notları |
6) |
Sportif erdem ve sportmenlik
Sporda etik dışı davranışlar
|
Ders notları |
7) |
Ara sınav |
Ders notları |
8) |
Spor ve kültür |
Ders notları |
9) |
Spor, kültür ve uygarlık |
Ders notları |
10) |
Sporda ritüeller ve semboller |
Ders notları |
11) |
Tarih öncesi çağlardan günümüze beden eğitimi ve spor felsefesi |
Ders notları |
12) |
Olimpizm düşüncesi ve olimpik hareketin karşılaştığı sorunlar |
Ders notları |
13) |
Türklerde beden eğitimi ve sporun felsefesi |
Ders notları |
14) |
Beden eğitimi ve sporda amatörlük, profesyonellik ve örnek sporcu şahsiyetler |
Ders notları |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Antrenörlük alanında uygulamaya yönelik problemler üzerinde kullanılabilecek ilkeleri bilir. |
|
2) |
Antrenörlük alanında uygulamaya yönelik problemlere çözüm önerileri geliştirir. |
|
3) |
Antrenörlük mesleği ile ilişkili belirli çalışma alanlarında uzmanlaşır. |
|
4) |
Sporun altyapısının gelişimine ve uluslararası düzeyde sporcu gelişimine katkı sağlar. |
|
5) |
Sportif yeteneği değerlendirerek uygun branşa yönlendirir. |
|
6) |
Antrenörlük mesleği ile ilişkili yasal düzenlemeleri bilir. |
|
7) |
Antrenörlük mesleği ile ilişkili yasalara uygun davranır. |
|
8) |
Antrenmanları bilimsel yaklaşımlardan faydalanarak yönlendirir. |
|
9) |
Gelişim dönemlerinin özelliklerini bilir. |
|
10) |
Gelişim dönemleri ile ilgili biyomotor yetileri bilir. |
|
11) |
Spor branşının ve hedef kitlenin (yaş grubu, antrenman durumu) özelliklerine göre antrenman programlarını uygular. |
|
12) |
Liderlik özelliklerini etkili bir şekilde kullanır. |
|
13) |
Alandaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder. |
|
14) |
Alandaki ulusal ve uluslararası gelişmelere uygun biçimde kişisel ve mesleki olarak kendini geliştirir. |
|