Dersin Amacı: |
Bu dersin amacı, antrenör adayı bölüm öğrencilerine hentbolun tanımını, tarihçesini, oyun kurallarını, hentbol ısınma konusunu, hentbolun topsuz ve topla yapılan tüm temel tekniklerini, hentbolda taktiğin tanımını, sınıflamasını, hücum ve savunma taktiklerini, oyun sistemlerini teorik ve uygulamalı olarak öğretmek. Aynı zamanda bir okul takımını, kulüp takımını bu konu içeriklerini kuramsal ve uygulamalı olarak nasıl öğretecekleri konusunda bilgi ve beceriler kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği: |
Hentbol oyun kuralları, hentbolda kullanılan pas çeşitleri, hentbolda kullanılan kale atışları, hentbolda kullanılan aldatmalar, hentbolda uygulanan hücum ve savunma taktikleri. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Hentbolun oyun kuralları |
Hentbol topu, Kale |
2) |
Hentbolda kullanılan pas çeşitleri |
Hentbol topu, Kale |
3) |
Hentbolda kullanılan kale atışları (yüksek temel kale atışı, kalça yüksekliğinde temel atış, alçak temel kale atışı) |
Hentbol topu, Kale |
4) |
Hentbolda kullanılan kale atışları (sıçrayarak atış, düşerek atış, 7 m atışı) |
Hentbol topu, Kale |
5) |
Temel duruşlar, Perdelemeler, Yer Değiştirmeler |
Hentbol topu, Kale |
6) |
Hentbolda kullanılan aldatmalar |
Hentbol topu, Kale |
7) |
Ara sınav |
Hentbol topu, Kale |
8) |
Hentbolda savunma teknikleri ve savunmanın özellikleri |
Hentbol topu, Kale |
9) |
Takım savunması (6:0; 5:1; 4:2; 3:2:1) |
Hentbol topu, Kale |
10) |
Hentbolda grup taktikleri |
Hentbol topu, Kale |
11) |
Hentbolda hücum teknikleri ve hücumun özellikleri |
Hentbol topu, Kale |
12) |
Hentbolda hücum teknikleri ve hücumun özellikleri, Takım Hücumu (hücum aşamaları, hücum sistemleri) |
Hentbol topu, Kale |
13) |
Hentbolda hücum teknikleri ve hücumun özellikleri, Takım Hücumu (hücum aşamaları, hücum sistemleri) |
Hentbol topu, Kale |
14) |
2:2, 3:3, 4:4 oyun Video kasetlerle görsel eğitim |
Hentbol topu, Kale |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Antrenörlük alanında uygulamaya yönelik problemler üzerinde kullanılabilecek ilkeleri bilir. |
|
2) |
Antrenörlük alanında uygulamaya yönelik problemlere çözüm önerileri geliştirir. |
|
3) |
Antrenörlük mesleği ile ilişkili belirli çalışma alanlarında uzmanlaşır. |
|
4) |
Sporun altyapısının gelişimine ve uluslararası düzeyde sporcu gelişimine katkı sağlar. |
|
5) |
Sportif yeteneği değerlendirerek uygun branşa yönlendirir. |
|
6) |
Antrenörlük mesleği ile ilişkili yasal düzenlemeleri bilir. |
|
7) |
Antrenörlük mesleği ile ilişkili yasalara uygun davranır. |
|
8) |
Antrenmanları bilimsel yaklaşımlardan faydalanarak yönlendirir. |
|
9) |
Gelişim dönemlerinin özelliklerini bilir. |
|
10) |
Gelişim dönemleri ile ilgili biyomotor yetileri bilir. |
|
11) |
Spor branşının ve hedef kitlenin (yaş grubu, antrenman durumu) özelliklerine göre antrenman programlarını uygular. |
|
12) |
Liderlik özelliklerini etkili bir şekilde kullanır. |
|
13) |
Alandaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder. |
|
14) |
Alandaki ulusal ve uluslararası gelişmelere uygun biçimde kişisel ve mesleki olarak kendini geliştirir. |
|