USD016 Atletizm IIİstanbul Galata ÜniversitesiAkademik Programlar Antrenörlük EğitimiÖğrenciler İçin Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Antrenörlük Eğitimi
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: USD016
Ders İsmi: Atletizm II
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 4 4 5
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Uzmanlık Alanı Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Ar.Gör. SULTAN ÖZDEMİR ERKEK
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Atletizm branşında geliştirilmesi gereken motorik özellikleri açıklama, branşa ilişkin tekniklerin uygulanışını, hareket mekaniği kanunlarına dayalı olarak analiz etme bilgi ve becerisi kazandırmaktır.
Dersin İçeriği: Branşa özgü öğretim yöntemleri ilkeleri, Branşa yönelik yetenek seçimi ve ilkeleri, Branşa özgü motorik özelliklerin geliştirilmesi, Branşa özgü performans ölçüm yöntemleri, Branşa özgü kuvvet, sürat dayanıklılık antrenmanları, Branşa yönelik tekniklerin hareket mekaniği açısından analizi.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Atletizm branşına özgü temel motorik özellikleri geliştirmeye yönelik antrenman yöntemlerini açıklayabilme.
2) Atletizm branşında performansı etkileyen temel unsurları açıklayabilme.
3) Atletizmde branşların taktik uygulamalarını açıklayabilme.
4) Atletizm branşına özgü performans ölçüm yöntemlerini açıklayabilme.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Atletizm branşına özgü temel motorik özellikleri geliştirici antrenman yöntemlerini uygulayabilme.
2) Atletizm branşına özgü planlama ve periyotlama ilkelerine uygun özel antrenman programı hazırlayabilme.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
1) Atletizm branşına özgü özel antrenman tekniklerini geliştirmeye yönelik antrenman programlarını değerlendirebilme.
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Takozdan çıkış tekniğinin öğretim çalışmaları Cirit, Gülle, Disk, Engeller, Kronometre, Minder, Takoz, Cirit, Çekiç
2) Hız koşularına yönelik genel ve fizyolojik uygunluklar Cirit, Gülle, Disk, Engeller, Kronometre, Minder, Takoz, Cirit, Çekiç
3) Hız koşularına yönelik teknik bilgisi, hız özelliğini geliştirmeye yönelik antrenmanlar Cirit, Gülle, Disk, Engeller, Kronometre, Minder, Takoz, Cirit, Çekiç
4) Bayrak koşularına yönelik genel ve fizyolojik bilgi bayrak koşularına yönelik teknik bilgisi Cirit, Gülle, Disk, Engeller, Kronometre, Minder, Takoz, Cirit, Çekiç
5) Bayrak değiştirme şekilleri, bayrağın elden ele verilmesi çalışmaları. Bayrak koşu tekniğini geliştirici ve pekiştirici çalışmalar. Cirit, Gülle, Disk, Engeller, Kronometre, Minder, Takoz, Cirit, Çekiç
6) Engelli koşulara yönelik genel bilgi, engelli koşular teknik bilgisi Cirit, Gülle, Disk, Engeller, Kronometre, Minder, Takoz, Cirit, Çekiç
7) Çıkış ve ilk engele koşu çalışması, engelli koşulara yönelik antrenmanlar, engeller arası koşu tekniği. Cirit, Gülle, Disk, Engeller, Kronometre, Minder, Takoz, Cirit, Çekiç
8) Ara sınav Cirit, Gülle, Disk, Engeller, Kronometre, Minder, Takoz, Cirit, Çekiç
9) Orta ve uzun mesafe genel bilgisi, orta ve uzun mesafe teknik bilgisi. Orta ve uzun mesafeye yönelik antrenmanlar Cirit, Gülle, Disk, Engeller, Kronometre, Minder, Takoz, Cirit, Çekiç
10) Reaksiyon geliştirici çalışmalar Cirit, Gülle, Disk, Engeller, Kronometre, Minder, Takoz, Cirit, Çekiç
11) Sürat ve süratte devamlılık özelliklerini geliştirici çalışmalar Cirit, Gülle, Disk, Engeller, Kronometre, Minder, Takoz, Cirit, Çekiç
12) Koşu tekniğini geliştirici ve pekiştirici çalışmalar Cirit, Gülle, Disk, Engeller, Kronometre, Minder, Takoz, Cirit, Çekiç
13) Atletizmde motorik özelliklere yönelik antrenmanları Cirit, Gülle, Disk, Engeller, Kronometre, Minder, Takoz, Cirit, Çekiç
14) Kısa mesafe koşuları uygulama çalışmaları Cirit, Gülle, Disk, Engeller, Kronometre, Minder, Takoz, Cirit, Çekiç

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar:

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

6

7

3

5

4

Program Kazanımları
1) Antrenörlük alanında uygulamaya yönelik problemler üzerinde kullanılabilecek ilkeleri bilir.
2) Antrenörlük alanında uygulamaya yönelik problemlere çözüm önerileri geliştirir.
3) Antrenörlük mesleği ile ilişkili belirli çalışma alanlarında uzmanlaşır.
4) Sporun altyapısının gelişimine ve uluslararası düzeyde sporcu gelişimine katkı sağlar.
5) Sportif yeteneği değerlendirerek uygun branşa yönlendirir.
6) Antrenörlük mesleği ile ilişkili yasal düzenlemeleri bilir.
7) Antrenörlük mesleği ile ilişkili yasalara uygun davranır.
8) Antrenmanları bilimsel yaklaşımlardan faydalanarak yönlendirir.
9) Gelişim dönemlerinin özelliklerini bilir.
10) Gelişim dönemleri ile ilgili biyomotor yetileri bilir.
11) Spor branşının ve hedef kitlenin (yaş grubu, antrenman durumu) özelliklerine göre antrenman programlarını uygular.
12) Liderlik özelliklerini etkili bir şekilde kullanır.
13) Alandaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder.
14) Alandaki ulusal ve uluslararası gelişmelere uygun biçimde kişisel ve mesleki olarak kendini geliştirir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Antrenörlük alanında uygulamaya yönelik problemler üzerinde kullanılabilecek ilkeleri bilir.
2) Antrenörlük alanında uygulamaya yönelik problemlere çözüm önerileri geliştirir.
3) Antrenörlük mesleği ile ilişkili belirli çalışma alanlarında uzmanlaşır.
4) Sporun altyapısının gelişimine ve uluslararası düzeyde sporcu gelişimine katkı sağlar.
5) Sportif yeteneği değerlendirerek uygun branşa yönlendirir.
6) Antrenörlük mesleği ile ilişkili yasal düzenlemeleri bilir.
7) Antrenörlük mesleği ile ilişkili yasalara uygun davranır.
8) Antrenmanları bilimsel yaklaşımlardan faydalanarak yönlendirir.
9) Gelişim dönemlerinin özelliklerini bilir.
10) Gelişim dönemleri ile ilgili biyomotor yetileri bilir.
11) Spor branşının ve hedef kitlenin (yaş grubu, antrenman durumu) özelliklerine göre antrenman programlarını uygular.
12) Liderlik özelliklerini etkili bir şekilde kullanır.
13) Alandaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder.
14) Alandaki ulusal ve uluslararası gelişmelere uygun biçimde kişisel ve mesleki olarak kendini geliştirir.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka
Soru cevap/ Tartışma
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.)

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Uygulama 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 4 56
Ara Sınavlar 1 5 5
Final 1 5 5
Toplam İş Yükü 150