Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Takozdan çıkış tekniğinin öğretim çalışmaları |
Cirit, Gülle, Disk, Engeller,
Kronometre, Minder, Takoz, Cirit, Çekiç
|
2) |
Hız koşularına yönelik genel ve fizyolojik uygunluklar |
Cirit, Gülle, Disk, Engeller,
Kronometre, Minder, Takoz, Cirit, Çekiç
|
3) |
Hız koşularına yönelik teknik bilgisi, hız özelliğini geliştirmeye yönelik antrenmanlar |
Cirit, Gülle, Disk, Engeller,
Kronometre, Minder, Takoz, Cirit, Çekiç
|
4) |
Bayrak koşularına yönelik genel ve fizyolojik bilgi bayrak koşularına yönelik teknik bilgisi |
Cirit, Gülle, Disk, Engeller,
Kronometre, Minder, Takoz, Cirit, Çekiç
|
5) |
Bayrak değiştirme şekilleri, bayrağın elden ele verilmesi çalışmaları.
Bayrak koşu tekniğini geliştirici ve pekiştirici çalışmalar.
|
Cirit, Gülle, Disk, Engeller,
Kronometre, Minder, Takoz, Cirit, Çekiç
|
6) |
Engelli koşulara yönelik genel bilgi, engelli koşular teknik bilgisi |
Cirit, Gülle, Disk, Engeller,
Kronometre, Minder, Takoz, Cirit, Çekiç
|
7) |
Çıkış ve ilk engele koşu çalışması, engelli koşulara yönelik antrenmanlar, engeller arası koşu tekniği. |
Cirit, Gülle, Disk, Engeller,
Kronometre, Minder, Takoz, Cirit, Çekiç
|
8) |
Ara sınav |
Cirit, Gülle, Disk, Engeller,
Kronometre, Minder, Takoz, Cirit, Çekiç
|
9) |
Orta ve uzun mesafe genel bilgisi, orta ve uzun mesafe teknik bilgisi.
Orta ve uzun mesafeye yönelik antrenmanlar
|
Cirit, Gülle, Disk, Engeller,
Kronometre, Minder, Takoz, Cirit, Çekiç
|
10) |
Reaksiyon geliştirici çalışmalar |
Cirit, Gülle, Disk, Engeller,
Kronometre, Minder, Takoz, Cirit, Çekiç
|
11) |
Sürat ve süratte devamlılık özelliklerini geliştirici çalışmalar |
Cirit, Gülle, Disk, Engeller,
Kronometre, Minder, Takoz, Cirit, Çekiç
|
12) |
Koşu tekniğini geliştirici ve pekiştirici çalışmalar |
Cirit, Gülle, Disk, Engeller,
Kronometre, Minder, Takoz, Cirit, Çekiç
|
13) |
Atletizmde motorik özelliklere yönelik antrenmanları |
Cirit, Gülle, Disk, Engeller,
Kronometre, Minder, Takoz, Cirit, Çekiç
|
14) |
Kısa mesafe koşuları uygulama çalışmaları |
Cirit, Gülle, Disk, Engeller,
Kronometre, Minder, Takoz, Cirit, Çekiç
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Antrenörlük alanında uygulamaya yönelik problemler üzerinde kullanılabilecek ilkeleri bilir. |
|
2) |
Antrenörlük alanında uygulamaya yönelik problemlere çözüm önerileri geliştirir. |
|
3) |
Antrenörlük mesleği ile ilişkili belirli çalışma alanlarında uzmanlaşır. |
|
4) |
Sporun altyapısının gelişimine ve uluslararası düzeyde sporcu gelişimine katkı sağlar. |
|
5) |
Sportif yeteneği değerlendirerek uygun branşa yönlendirir. |
|
6) |
Antrenörlük mesleği ile ilişkili yasal düzenlemeleri bilir. |
|
7) |
Antrenörlük mesleği ile ilişkili yasalara uygun davranır. |
|
8) |
Antrenmanları bilimsel yaklaşımlardan faydalanarak yönlendirir. |
|
9) |
Gelişim dönemlerinin özelliklerini bilir. |
|
10) |
Gelişim dönemleri ile ilgili biyomotor yetileri bilir. |
|
11) |
Spor branşının ve hedef kitlenin (yaş grubu, antrenman durumu) özelliklerine göre antrenman programlarını uygular. |
|
12) |
Liderlik özelliklerini etkili bir şekilde kullanır. |
|
13) |
Alandaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder. |
|
14) |
Alandaki ulusal ve uluslararası gelişmelere uygun biçimde kişisel ve mesleki olarak kendini geliştirir. |
|