DENT215 Restorative Dentistry Iİstanbul Galata ÜniversitesiAkademik Programlar Diş Hekimliği (İngilizce)Öğrenciler İçin Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Diş Hekimliği (İngilizce)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: DENT215
Ders İsmi: Restorative Dentistry I
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 0 2 3
Öğretim Dili: EN
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Ar.Gör. Emre Kırmızıtaş
Dersi Veren(ler):


Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Öğrencilere diş sert dokuları, diş çürüğü, çürük gelişim süreçleri, etyolojisi ve tanı yöntemleri ile birlikte diş doku kayıplarının onarımına yönelik restoratif teknik ve materyallerin tanıtılması
Dersin İçeriği: Konservatif diş hekimliğine giriş, terminolojisi ve kullanılan aletler, Black sınıflaması, amalgam restorasyonlar için Black I, II V ve VI kaviteleri, amalgam restorasyonlarda konservatif kaviteler, restorasyon uygulamaları (pin destekli restorasyonlar), biyouyumluluğu, kompleks amalgam restorasyonlar, direkt estetik restorasyon kaviteleri ve adezivler, direkt anterior ve posterior rezin kompozit uygulamaları, cam iyonomer ve uygulamaları, metal inleyrestorasyonlar minimal invaziv yaklaşımlar

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Konservatif diş hekimliği kavramını açıklar, terminolojisini kullanır ve kullanılan aletleri tanımlar.
2) Diş çürüğünü tanımlar, tarihçesi, teorileri ve etyolojisini, çürük oluşumunda mikroorganizmaların rolünü açıklar.
3) Black sınıflamasını, amalgam restorasyonlarda Black I, II ve V, VI kavitelerini tanır.
4) Amalgam biyouyumluluğunu anlatır ve kompleks amalgam restorasyonlarını sınıflar.
5) Dişler, plak, tükürük, diyet ve çürük ilişkisini açıklar.
6) Direkt estetik restorasyon, anterior ve posterior rezin kompozit uygulamaları, cam iyonomerler, metal inley restorasyonları ve minimal invaziv yaklaşımları kavrar ve açıklar.
7) Mine, dentin, sement yapısı ve çürüğünü tanımlar.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Konservatif diş hekimliğine giriş. Restoratif Diş Hekimliğinin Tanımı. Diş preparasyonunun esasları ve etkileyen faktörler. Terminoloji. Diş preparasyonlarının terminolojisi -
2) Diş çürüğünün tanımı. Erken çürük teorileri. Çürüğün etyolojisi. Çürük mikrobiyolojisi. Oral Ekoloji. Oral Mikrobiata. Karyojenik mikroorganizmalar -
3) Plak ve çürük. Pelikıl, plak oluşumu, remodelling plağı içeriği. Mikrobiyal bileşim. Plak ve ağız hijyeni. Terapatik amaç. Black Sınıflaması. Diş preparasyonlarının terminolojisi. Sınıf I, II, III kavite -
4) Black V ve VI kaviteler. Diş preparasyon terimleri. Sınıf 5 ve 6 preparasyonlar. Konservatif amalgam kaviteleri. Çürük ve tükürük ilişkisi. Tükürüğün fonksiyonları, çürük önleyici etkileri. Ağız kuruluğu -
5) Amalgam uygulamaları. Amalgam restorasyonların klinik endikasyonları, hazırlama ve uygulama yöntemleri. Amalgam restorasyonların avantaj ve dezavantajları. Dişler çürük ilişkisi. Dişlerin boyutu, formu, morfolojisi -
6) Amalgam uygulamaları. Amalgam restorasyonların şekillendirilmesi ve polisajı. Diyet ve çürük ilişkisi. Karbonhidratlar. Plak pH çalışmaları. Karbonhidratların sınıflandırılması -
7) Amalgam Biyouyumluluğu. Amalgamın içeriği ve oluşturan metaller. Civa, kaynakları ve kullanım alanları, özellikleri, vücuda giriş yolları, taşınması ve atılması. Civa alerjisi ve zehirlenmesi -
8) Kompleks amalgam restorasyonlar. Endikasyonlar, kontrendikasyonlar. Pin destekli amalgam restorasyonlar ve yerleştirme teknikleri. Pinlerle ilgili olası problemler. Çürük oluşumunda rol oynayan yan etkenler -
9) Direkt estetik restorasyon kaviteleri. Preparasyon kuralları. Klasik, bizotajlı klasik ve modifiye preparasyon. III.Sınıf kompozit restorasyonlar. Klasik, bizotajlı klasik, modifiye sınıf III preparasyon -
10) Anterior kompozit restorasyonlar. III, IV ve V. Sınıf kompozit restorasyonlar. Pulpa koruyucusu uygulaması. Kavite izolasyonu, asit vematriks uygulaması. Kompozit rezinlerin yapısı. Anterior kompozit restorasyon -
11) Direk posterior rezin uygulamaları. Direk posterior kompozit rezin uygulama teknikleri. Cam iyonomer simanlar ve uygulamaları. Geleneksel CIS, rezin modifiye ve poliasit modifiye CIS kullanım alanları. Atravmatik restoratif tedavi -
12) Mine. Minenin yapısı, organik ve inorganik içeriği. Mine çürüğü -
13) Dentinin yapısı ve dentin çürüğü. Dentinin yapısı. Primer, seconder, reparative, sklerotik, eburnate dentin. Hidrodinamik teori. Dentin çürüğü. Metal inleyler -
14) Tartışma ve genel özet -

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: -
Diğer Kaynaklar: 1-Roberson TM, Heymann H.O, Swift Jr E. Sturdevant?s Art and Science of Operative Dentistry. Mosby Inc., St Louis (2006).
2- Summitt, JB, Robbins J.W, Hilton TJ, Schwartz R.S.(Ed.) Fundamentals of Operative Dentistry: A Contemporary Approach, Chicago: Quintessence Publishing Co, Inc. (2006).
3- Kidd EAM. Essentials of Dental Caries. The disease and its management. Oxford Uni Press, New York. (2005).

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

7

Program Kazanımları
1) Diş hekimliği mesleğinin gerektirdiği temel ve güncel bilgilere sahiptir, meslek yaşamı boyunca, diş hekimliği ile ilgili bilimsel yayınları takip eder ve mesleki pratiğine uygular.
2) Diş hekimliği alanında teknik ekipmanı, teşhis ve tedaviye özgü olan cihaz ve aletleri ve malzemeleri tanır ve etkili bir şekilde kullanır.
3) Diş hekimliği alanında sahip olduğu bilgileri, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, sağlık alanındaki tüm disiplinlerin bilgileri ile bütünleştirir, analiz eder ve bu bilgileri sentez ederek mesleki uygulamalarında kullanır.
4) Diş hekimliği alanı ile ilgili çalışmalarda proje üretir, araştırma ekibinin bir üyesi olarak yer alır ve elde edilen sonuçları bilimsel düzeyde değerlendirir.
5) Diş hekimliği bilgilerini eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, mesleğine katkı sağlayacak bilgileri uygulamaları sırasında kullanır, bu uygulamalar sırasında öngörülemeyen durumlarda sorumluluk alır ve çözüm üretir.
6) Diş hekimliği bilgilerini sosyal ve bilimsel ortamlarda yazılı, sözlü ve görsel olarak meslektaşları ile paylaşır, karşılaştırır ve bilgi alışverişinde bulunur.
7) Diş hekimliği sağlık politikası ile ilgili fikir üretir, koruyucu ve tedavi edici hekimlik uygulamalarını bilimsel, etik ve kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.
8) Diş hekimliği uygulamaları sırasında hasta ile iyi iletişim kurar, toplumsal, bilimsel ve etik değerler çerçevesinde hasta için en uygun tedaviyi önerir, etik ve kanuni sorumluluklarını göz önünde bulundurarak uygun tedaviyi gerçekleştirir, bu tedavilerle ilgili verileri toplar ve kayıt altına alır.
9) Diş hekimliği uygulamalarının daha ileri düzeye ulaşması için ulusal ve uluslararası çalışmalara katılır, kendi gözlem, tecrübe ve araştırmalarını paylaşır ve sunar.
10) Diş hekimliği mesleği süresince yaşam boyu öğrenme ilkesini benimseyerek, kanıta dayalı diş hekimliği bilgilerini takip eder ve mesleki uygulamaları sırasında öğrendiği bu çağdaş bilgileri kullanır.
11) Diş hekimliği alanındaki temel ve güncel bilgileri ulusal değerler ve ülke gerçekleri çerçevesinde toplumun yararına olacak şekilde meslek uygulamaları sırasında kullanır.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Diş hekimliği mesleğinin gerektirdiği temel ve güncel bilgilere sahiptir, meslek yaşamı boyunca, diş hekimliği ile ilgili bilimsel yayınları takip eder ve mesleki pratiğine uygular. 2
2) Diş hekimliği alanında teknik ekipmanı, teşhis ve tedaviye özgü olan cihaz ve aletleri ve malzemeleri tanır ve etkili bir şekilde kullanır. 3
3) Diş hekimliği alanında sahip olduğu bilgileri, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, sağlık alanındaki tüm disiplinlerin bilgileri ile bütünleştirir, analiz eder ve bu bilgileri sentez ederek mesleki uygulamalarında kullanır. 2
4) Diş hekimliği alanı ile ilgili çalışmalarda proje üretir, araştırma ekibinin bir üyesi olarak yer alır ve elde edilen sonuçları bilimsel düzeyde değerlendirir. 1
5) Diş hekimliği bilgilerini eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, mesleğine katkı sağlayacak bilgileri uygulamaları sırasında kullanır, bu uygulamalar sırasında öngörülemeyen durumlarda sorumluluk alır ve çözüm üretir. 2
6) Diş hekimliği bilgilerini sosyal ve bilimsel ortamlarda yazılı, sözlü ve görsel olarak meslektaşları ile paylaşır, karşılaştırır ve bilgi alışverişinde bulunur. 2
7) Diş hekimliği sağlık politikası ile ilgili fikir üretir, koruyucu ve tedavi edici hekimlik uygulamalarını bilimsel, etik ve kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. 2
8) Diş hekimliği uygulamaları sırasında hasta ile iyi iletişim kurar, toplumsal, bilimsel ve etik değerler çerçevesinde hasta için en uygun tedaviyi önerir, etik ve kanuni sorumluluklarını göz önünde bulundurarak uygun tedaviyi gerçekleştirir, bu tedavilerle ilgili verileri toplar ve kayıt altına alır. 1
9) Diş hekimliği uygulamalarının daha ileri düzeye ulaşması için ulusal ve uluslararası çalışmalara katılır, kendi gözlem, tecrübe ve araştırmalarını paylaşır ve sunar. 1
10) Diş hekimliği mesleği süresince yaşam boyu öğrenme ilkesini benimseyerek, kanıta dayalı diş hekimliği bilgilerini takip eder ve mesleki uygulamaları sırasında öğrendiği bu çağdaş bilgileri kullanır. 2
11) Diş hekimliği alanındaki temel ve güncel bilgileri ulusal değerler ve ülke gerçekleri çerçevesinde toplumun yararına olacak şekilde meslek uygulamaları sırasında kullanır. 2

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Soru cevap/ Tartışma

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 2 28
Ara Sınavlar 2 5 10
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 90