HMS412 Evde Bakım Hemşireliğiİstanbul Galata ÜniversitesiAkademik Programlar HemşirelikÖğrenciler İçin Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Hemşirelik
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: HMS412
Ders İsmi: Evde Bakım Hemşireliği
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 0 2 3
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü:
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. Ayşe Nur FİLİK
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı, evde bakım gerektiren bireylerin bakım hizmetlerini yerine getirmede evde sağlık hizmetleri standartları doğrultusunda öğrenciye bilgi ve beceri kazandırmaktır.
Dersin İçeriği: Bu ders; Evde Bakım Tanımı ve Evde Bakıma Gereksinimi Olan Gruplar, Türkiye’de ve Konya’da Evde Bakımla İlgilenen Kurum ve Kuruluşların Tanıtımı, Dünyada ve Türkiye’de Evde Bakım, Evde Bakımın Sağlık Politikamızdaki Yeri, Evde Bakım Ekibi ve İletişim, Evde Bakımda Sosyal hizmet Uzmanının Görev, Rol ve Sorumlulukları konularını içerir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Evde bakım tanımı ve evde bakıma gereksinimi olan grupları bilebilme.
2) Türkiye’de evde bakımla ilgilenen kurum ve kuruluşların tanıtımını bilebilme.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
1) Evde bakımın sağlık politikamızdaki yerini bilebilme.
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
1) Dünyada ve Türkiye’de kanıta dayalı evde bakımı bilebilme.
2) Evde bakım ekibi ve iletişimi bilebilme.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Evde Bakım Tanımı ve Evde Bakıma Gereksinimi Olan Gruplar Ders Notları
2) Türkiye’de ve Konya’da Evde Bakımla İlgilenen Kurum ve Kuruluşların Tanıtımı Ders Notları
3) Dünyada ve Türkiye’de Evde Bakım Ders Notları
4) Evde Bakımın Sağlık Politikasındaki Yeri Ders Notları
5) Evde Bakım Ekibi ve İletişim Ders Notları
6) Evde Bakımda Sosyal Hizmet Uzmanının Görev, Rol ve Sorumlulukları Ders Notları
7) Evde Bakımda Etik ve Klinik Kayıtların Önemi Ders Notları
8) Ara Sınav -
9) Evde Bakımda Yaşanan Psikolojik Sorunlar ve Baş Etme Yolları Ders Notları
10) Evde Bakımda Enfeksiyon Kontrolü Ders Notları
11) Evde Yaşlı Bakımı ve Bakım Vericiler Ders Notları
12) Kronik Hastalıklarda Evde Bakım Ders Notları
13) Kanserli Hastanın Evde Bakımı Ders Notları
14) Evde Kullanılan İleri Teknolojili Bakım Ders Notları

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: -
Diğer Kaynaklar: 1. Koç, A. (2017). Evde Bakım Hemşireliği. Nobel Tıp Kitabevi
2. Kurt, A. (2020). Evde Bakım: Hemşirelik Pratikleri ve Yaklaşımları. İzmir: Kriter Yayıncılık.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

5

4

Program Kazanımları
1) Birey, aile ve toplumun sağlığının geliştirilmesi, sürdürülmesi, tedavi ve bakımı, yeniden kazandırılması uygulamalarını kanıta dayalı yapar.
2) Hümanistik ve bütüncü hemşirelik yaklaşımını sergiler.
3) Eleştirel düşünme ve sorun çözme yaklaşımını kullanır.
4) Hemşirelik bilimi ile biyolojik, sosyal ve davranış bilimlerinden edindiği bilgileri kullanır.
5) Hemşirelik değerleri ve etik ilkelere bağlı kalır.
6) Takım çalışmasını benimser.
7) Etkili iletişim becerilerini kullanır.
8) Sağlıkta kalite standartları doğrultusunda çalışır.
9) Rol modeli olur ve değişim öncülüğü yapar.
10) Yaşam boyu öğrenme ve sürekli gelişimi ilke edinir.
11) Liderlik özellikleri ve yönetim becerileri sergiler.
12) Eğitim etkinliklerini yürütür.
13) Bilimsel araştırmalara katılır.
14) Toplum sağlığını etkileyen konulara duyarlılık gösterir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Birey, aile ve toplumun sağlığının geliştirilmesi, sürdürülmesi, tedavi ve bakımı, yeniden kazandırılması uygulamalarını kanıta dayalı yapar. 1
2) Hümanistik ve bütüncü hemşirelik yaklaşımını sergiler. 4
3) Eleştirel düşünme ve sorun çözme yaklaşımını kullanır. 4
4) Hemşirelik bilimi ile biyolojik, sosyal ve davranış bilimlerinden edindiği bilgileri kullanır. 5
5) Hemşirelik değerleri ve etik ilkelere bağlı kalır. 1
6) Takım çalışmasını benimser. 3
7) Etkili iletişim becerilerini kullanır. 5
8) Sağlıkta kalite standartları doğrultusunda çalışır. 5
9) Rol modeli olur ve değişim öncülüğü yapar. 5
10) Yaşam boyu öğrenme ve sürekli gelişimi ilke edinir. 2
11) Liderlik özellikleri ve yönetim becerileri sergiler. 3
12) Eğitim etkinliklerini yürütür. 1
13) Bilimsel araştırmalara katılır. 3
14) Toplum sağlığını etkileyen konulara duyarlılık gösterir. 5

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 70
Ara Sınavlar 1 1
Final 1 1
Toplam İş Yükü 100