ASC122 Fransız Mutfak Kültürü ve Uygulamalarıİstanbul Galata ÜniversitesiAkademik Programlar AşçılıkÖğrenciler İçin Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Aşçılık
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: ASC122
Ders İsmi: Fransız Mutfak Kültürü ve Uygulamaları
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
1 2 2 5
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli:
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. Uğur Bilen
Dersi Veren(ler):

Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı, Fransız mutfak kültürü hakkında ayrıntılı bilgiler vererek Fransız mutfak tekniklerini ve reçetelerini uygulamalı yapmaktır.
Dersin İçeriği: Bu dersin içeriği,Fransız Mutfağına özgü reçeteleri uygulamalı olarak yapmaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
1) Bu derste öğrenciler Fransız yemeklerini ve tekniklerini öğrenirler.
2) Bu derste öğrenciler Fransız yemek kültürünü öğrenirler.
3) Bu derste öğrenciler Fransız yemeklerini uygulamalı olarak öğrenir ve yaparlar.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Derse giriş, Ekipman bilgisi, Temel terminoloji Literatür Araştırması
2) Fransız Mutfak Kültürü Literatür Araştırması
3) Soğan Çorbası, Vichyssoise Reçete Uygulama
4) Boeuf Bourguignon Reçete Uygulama
5) Steak Tartar, Salata: Salad Nicoise Reçete Uygulama
6) Kişler, Tartlar Reçete Uygulama
7) Pateler, Salyangoz Reçete Uygulama
8) Dil Balığı: Paupiette Reçete Uygulama
9) Cafe de Paris, Gratin Dauphinoise Reçete Uygulama
10) Ratatouille, Sufleler (Tatlı - Tuzlu) Reçete Uygulama
11) Ördek Confi (Demo), Tavuk Ballotine Reçete Uygulama
12) Boeuf Wellington Hamuru, Makaron (Demo) Reçete Uygulama
13) Boeuf Wellington Reçete Uygulama
14) Fransız Tost: Croque Madame, Croque Monsieur Reçete Uygulama

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Öğrenciler ile her ders sonu reçete paylaşılır.
Recipes are shared with students at the end of each lesson.
Diğer Kaynaklar: Gisslen, W. (2010) Profesyonel Aşçılık.
Ainley, S. (2014) Dünya mutfağı.
Gisslen, W. (2010) Professional cooking.
Ainley, S. (2014) World Cuisine.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

Program Kazanımları
1) Sorumluluklarına duyarlı, alanında profesyonel ve mesleğini etik kurallara uyun gerçekleştirir.
2) Mesleğin temel esaslarını teknoloji ile birleştirerek, özel ihtisas gerektiren cihazları mutfaklarda etkili uygulama becerisi kazanır.
3) Etik değerleri bilirgerektiğinde etik ilkeleri gözeterek çözüm önerileri oluşturur ve uygular.
4) Aşçılığın temel kavramlarını anlar ve mutfak uygulama becerisi kazanır.
5) Temel bilgileri mesleki terminolojiyi kullanarak analiz eder.
6) Aşçılıkta spesifik konular hakkında donanım kazanır.
7) Meslek hayatında gerektiğinde ilgili kişi ve /veya kurumları bilgilendirebilme, düşüncelerini ve çözüm önerilerini yazılı, sözlü olarak aktarabilme yeteneği sunar

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Sorumluluklarına duyarlı, alanında profesyonel ve mesleğini etik kurallara uyun gerçekleştirir.
2) Mesleğin temel esaslarını teknoloji ile birleştirerek, özel ihtisas gerektiren cihazları mutfaklarda etkili uygulama becerisi kazanır.
3) Etik değerleri bilirgerektiğinde etik ilkeleri gözeterek çözüm önerileri oluşturur ve uygular.
4) Aşçılığın temel kavramlarını anlar ve mutfak uygulama becerisi kazanır.
5) Temel bilgileri mesleki terminolojiyi kullanarak analiz eder.
6) Aşçılıkta spesifik konular hakkında donanım kazanır.
7) Meslek hayatında gerektiğinde ilgili kişi ve /veya kurumları bilgilendirebilme, düşüncelerini ve çözüm önerilerini yazılı, sözlü olarak aktarabilme yeteneği sunar

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ders
Laboratuvar
Okuma
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.)

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Sözlü sınav
Ödev
Uygulama
Yarışma

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Uygulama 14 % 0
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Uygulama 14 3 42
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 86