Aşçılık | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | ASC122 | ||||||||
Ders İsmi: | Fransız Mutfak Kültürü ve Uygulamaları | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | |||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. Uğur Bilen | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
|
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, Fransız mutfak kültürü hakkında ayrıntılı bilgiler vererek Fransız mutfak tekniklerini ve reçetelerini uygulamalı yapmaktır. |
Dersin İçeriği: | Bu dersin içeriği,Fransız Mutfağına özgü reçeteleri uygulamalı olarak yapmaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Derse giriş, Ekipman bilgisi, Temel terminoloji | Literatür Araştırması |
2) | Fransız Mutfak Kültürü | Literatür Araştırması |
3) | Soğan Çorbası, Vichyssoise | Reçete Uygulama |
4) | Boeuf Bourguignon | Reçete Uygulama |
5) | Steak Tartar, Salata: Salad Nicoise | Reçete Uygulama |
6) | Kişler, Tartlar | Reçete Uygulama |
7) | Pateler, Salyangoz | Reçete Uygulama |
8) | Dil Balığı: Paupiette | Reçete Uygulama |
9) | Cafe de Paris, Gratin Dauphinoise | Reçete Uygulama |
10) | Ratatouille, Sufleler (Tatlı - Tuzlu) | Reçete Uygulama |
11) | Ördek Confi (Demo), Tavuk Ballotine | Reçete Uygulama |
12) | Boeuf Wellington Hamuru, Makaron (Demo) | Reçete Uygulama |
13) | Boeuf Wellington | Reçete Uygulama |
14) | Fransız Tost: Croque Madame, Croque Monsieur | Reçete Uygulama |
Ders Notları / Kitaplar: | Öğrenciler ile her ders sonu reçete paylaşılır. Recipes are shared with students at the end of each lesson. |
Diğer Kaynaklar: | Gisslen, W. (2010) Profesyonel Aşçılık. Ainley, S. (2014) Dünya mutfağı. Gisslen, W. (2010) Professional cooking. Ainley, S. (2014) World Cuisine. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
|||
---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||
1) Sorumluluklarına duyarlı, alanında profesyonel ve mesleğini etik kurallara uyun gerçekleştirir. | ||||||
2) Mesleğin temel esaslarını teknoloji ile birleştirerek, özel ihtisas gerektiren cihazları mutfaklarda etkili uygulama becerisi kazanır. | ||||||
3) Etik değerleri bilirgerektiğinde etik ilkeleri gözeterek çözüm önerileri oluşturur ve uygular. | ||||||
4) Aşçılığın temel kavramlarını anlar ve mutfak uygulama becerisi kazanır. | ||||||
5) Temel bilgileri mesleki terminolojiyi kullanarak analiz eder. | ||||||
6) Aşçılıkta spesifik konular hakkında donanım kazanır. | ||||||
7) Meslek hayatında gerektiğinde ilgili kişi ve /veya kurumları bilgilendirebilme, düşüncelerini ve çözüm önerilerini yazılı, sözlü olarak aktarabilme yeteneği sunar |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Sorumluluklarına duyarlı, alanında profesyonel ve mesleğini etik kurallara uyun gerçekleştirir. | |
2) | Mesleğin temel esaslarını teknoloji ile birleştirerek, özel ihtisas gerektiren cihazları mutfaklarda etkili uygulama becerisi kazanır. | |
3) | Etik değerleri bilirgerektiğinde etik ilkeleri gözeterek çözüm önerileri oluşturur ve uygular. | |
4) | Aşçılığın temel kavramlarını anlar ve mutfak uygulama becerisi kazanır. | |
5) | Temel bilgileri mesleki terminolojiyi kullanarak analiz eder. | |
6) | Aşçılıkta spesifik konular hakkında donanım kazanır. | |
7) | Meslek hayatında gerektiğinde ilgili kişi ve /veya kurumları bilgilendirebilme, düşüncelerini ve çözüm önerilerini yazılı, sözlü olarak aktarabilme yeteneği sunar |
Ders | |
Laboratuvar | |
Okuma | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) |
Sözlü sınav | |
Ödev | |
Uygulama | |
Yarışma |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Uygulama | 14 | % 0 |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Uygulama | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 86 |