FTR409 Bitirme Projesi Iİstanbul Galata ÜniversitesiAkademik Programlar Fizyoterapi ve RehabilitasyonÖğrenciler İçin Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: FTR409
Ders İsmi: Bitirme Projesi I
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 0 2 5
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Ar.Gör. Gülenay Yıldırım
Dersi Veren(ler):


Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu ders, fizyoterapi ve rehabilitasyon öğrencilerinin eğitim süreçleri boyunca edindikleri teorik ve pratik bilgileri kullanarak bağımsız bir araştırma projesi yürütmelerini amaçlamaktadır.
Dersin İçeriği: Bu ders, araştırma konusunun belirlenmesini, literatür taraması yapmayı, araştırma soruları oluşturmayı, hipotez belirlemeyi, araştırma yöntemleri hakkında bilgi edinmeyi ve proje planı hazırlamayı, etik kurul hazırlama ve onaya sunma süreçlerini içermektedir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Bir araştırma projesi yürütmek için gerekli olan planlamayı yapabilme
2) Bilimsel kaynaklardan bilgi toplama, kaynak taraması yapma ve literatürü analiz edebilme
3) Belirlenen konu hakkında uygun araştırma soruları ve hipotez oluşturabilme
4) Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında geçerli araştırma yöntemlerinden projelerine uygun olan yöntemi seçebilme
5) Araştırma sürecinde karşılaşılan sorunlara çözüm geliştirebilme ve eleştirel düşünebilme
6) Etik kurul hazırlayabilme
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş – Bitirme Projesi Sürecinin ve Amaçlarının Tanıtımı Ders notları
2) Araştırma Konusunun Belirlenmesi ve Literatür Tarama Teknikleri Ders notları
3) Literatür Tarama Çalışmaları ve Kaynakları Analiz Etme Ders notları
4) Araştırma Soruları ve Hipotez Geliştirme Ders notları
5) Araştırma Yöntemlerinin İncelenmesi – Nitel ve Nicel Yöntemler Ders notları
6) Veri Toplama Yöntemlerinin Seçimi Ders notları
7) Araştırma Etik Kuralları ve Onay Süreci Ders notları
8) Proje Planı Hazırlama ve Zaman Çizelgesi Oluşturma Ders notları
9) Danışman ile Ara Dönem Değerlendirmesi – Projenin İlerlemesi Ders notları
10) Verilerin Düzenlenmesi ve Ön Analiz Yapma Ders notları
11) Bulguların Raporlanması ve Tartışma Bölümü Üzerine Çalışma Ders notları
12) Proje Raporu Yazım Teknikleri ve Bilimsel Yazım Kuralları Ders notları
13) Raporun Son Gözden Geçirilmesi ve Düzeltmelerin Yapılması Ders notları
14) Ara Rapor Sunumu ve Geri Bildirim Alınması Ders notları

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar: Creswell, J. W. (2014). "Research Design: Qualitative, Quantitative, and Mixed Methods Approaches"

Portney, L. G., & Watkins, M. P. (2015). "Foundations of Clinical Research: Applications to Practice"

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

Program Kazanımları
1) Sağlıkla ilgili yeterli beceriye sahip olabilme
2) Temel bilgileri kullanarak analiz edebilme
3) Kanıta dayalı çözüm önerisinde bulunabilme
4) Uygulama işlemlerinde beceri kazanabilme
5) Fizyoterapide özel konular hakkında bilgi edinebilme
6) Doğru iletişim için iletişim yöntemleri hakkında fikir sahibi olabilme
7) Hayat boyu öğrenmeye ve kendini geliştirmeye açık olabilme
8) Profesyonel sosyal, etik ve sorumluluklara duyarlı olabilme
9) Profesyonel kimliği ile meslektaşlarına ve yaşadığı topluma örnek olabilme
10) Güncel, etkili iletişim becerilerini kullanabilme
11) Mesleki görevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahip olabilme
12) Fizyoterapi ve rehabilitasyon ihtiyacı olan bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için fizyoterapi uygulamalarını ilgili teknoloji, eğitim ve tedavi gereçlerini kullanarak gerekli uygulamaları yürütebilme
13) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahip olabilme
14) Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi ihtiyacı olan bireylere değerlendirme yöntemlerini kullanıp fizyoterapi programını planlama ve uygulama yapabilme

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Sağlıkla ilgili yeterli beceriye sahip olabilme 5
2) Temel bilgileri kullanarak analiz edebilme 5
3) Kanıta dayalı çözüm önerisinde bulunabilme 5
4) Uygulama işlemlerinde beceri kazanabilme 5
5) Fizyoterapide özel konular hakkında bilgi edinebilme 4
6) Doğru iletişim için iletişim yöntemleri hakkında fikir sahibi olabilme 3
7) Hayat boyu öğrenmeye ve kendini geliştirmeye açık olabilme 5
8) Profesyonel sosyal, etik ve sorumluluklara duyarlı olabilme 5
9) Profesyonel kimliği ile meslektaşlarına ve yaşadığı topluma örnek olabilme 4
10) Güncel, etkili iletişim becerilerini kullanabilme 5
11) Mesleki görevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahip olabilme 5
12) Fizyoterapi ve rehabilitasyon ihtiyacı olan bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için fizyoterapi uygulamalarını ilgili teknoloji, eğitim ve tedavi gereçlerini kullanarak gerekli uygulamaları yürütebilme 5
13) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahip olabilme 5
14) Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi ihtiyacı olan bireylere değerlendirme yöntemlerini kullanıp fizyoterapi programını planlama ve uygulama yapabilme 5

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Alan Çalışması
Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka
Bireysel çalışma ve ödevi
Grup çalışması ve ödevi
Problem Çözme
Proje Hazırlama
Rapor Yazma
Tez Hazırlama
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.)

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Sunum
Tez Sunma
Uzman / Jüri Değerlendirmesi

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Projeler 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Uygulama 14 2 28
Ara Juri 1 34 34
Final 1 60 60
Toplam İş Yükü 150