ASC109 Pastacılık Uygulamalarına Girişİstanbul Galata ÜniversitesiAkademik Programlar AşçılıkÖğrenciler İçin Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Aşçılık
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: ASC109
Ders İsmi: Pastacılık Uygulamalarına Giriş
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
0 2 1 3
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. Dilek Coşan
Dersi Veren(ler):


Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu ders öğrencilere tarifi düzgün bir şekilde takip etmelerini, karıştırmayı, kurabiye, tart, pasta, muffin yapımı ile ilgili donanım kazandırmayı amaçlar
Dersin İçeriği: Bu ders genel olarak öğrenciyi profesyonel anlamda bir pastanedeki ekipmanların kullanımına hazırlar. Ayrıca hijyen ve güvenlik olgularını da ele alır. Bu ders öğrencilere tarifi düzgün bir şekilde takip etmelerini, karıştırmayı, kurabiye, tart, pasta, muffin yapımı ile ilgili donanım kazandırır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Gastronomi bilimi, yiyecek ve İçecek üretimi, gıda kimyası ve hijyeni, mutfak sanatları ve yönetimi konularında yeterli bilgiye sahip olmak ve kuramsal bilgileri yerinde kullanabilmek.
2) Mutfak Sanatları alanında gerek duyulan sanatsal bilgi ve becerileri profesyonel bir şekilde uygulayabilmek
3) Yiyecek üretimi alanında iş sağlığı ve güvenliği, yiyecek hijyeni ve güvenliği ile genel iş pratiğinde en iyi uygulamaları gerçekleştirebilmek
4) Yiyecek üretimi ve sunumunu ilgilendiren görsel, dokusal ve besinsel öğelere ilişkin verileri yorumlayabilmek, değerlendirebilmek ve karar verebilmek
5) Görsel düşünme becerilerine sahip olmak ve görsel kavramları etkili bir şekilde aktarabilmek
6) Mutfak Sanatları ve Yönetimi alanında uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk alabilmek
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Müfredat hakkında genel bilgilendirme pastacılık ekipmanları kullanımı ve iş güvenliği DERS NOTLARI
2) Pastacılık Terminolojisi, Malzeme Bilgisi ve kullanımları DERS NOTLARI
3) Kurabiye Yapım Teknikleri DERS NOTLARI
4) Kurabiye Yapım Teknikleri DERS NOTLARI
5) Tart Hamurları ve Tart çeşitleri DERS NOTLARI
6) Kiş Hamuru DERS NOTLARI
7) Pandispanya DERS NOTLARI
8) Ara Sınav DERS NOTLARI
9) Bisküvi ve Kek çeşitleri DERS NOTLARI
10) Ganaj Krema ve Mousse Çeşitleri DERS NOTLARI
11) Custard Tatlılar ve Custard Çeşitleri DERS NOTLARI
12) Pate Choux DERS NOTLARI
13) Lamine Yaprak Hamurlara Giriş DERS NOTLARI
14) Croissant Hamuru DERS NOTLARI

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Ders notları (Her dersin sonrasında ders notları öğrencilerle paylaşılacaktır.) / Lecture notes (Lecture notes will be shared with students after each lesson.)
Diğer Kaynaklar: Ders notları / Lecture notes

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

Program Kazanımları
1) Sorumluluklarına duyarlı, alanında profesyonel ve mesleğini etik kurallara uyun gerçekleştirir.
2) Mesleğin temel esaslarını teknoloji ile birleştirerek, özel ihtisas gerektiren cihazları mutfaklarda etkili uygulama becerisi kazanır.
3) Etik değerleri bilirgerektiğinde etik ilkeleri gözeterek çözüm önerileri oluşturur ve uygular.
4) Aşçılığın temel kavramlarını anlar ve mutfak uygulama becerisi kazanır.
5) Temel bilgileri mesleki terminolojiyi kullanarak analiz eder.
6) Aşçılıkta spesifik konular hakkında donanım kazanır.
7) Meslek hayatında gerektiğinde ilgili kişi ve /veya kurumları bilgilendirebilme, düşüncelerini ve çözüm önerilerini yazılı, sözlü olarak aktarabilme yeteneği sunar

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Sorumluluklarına duyarlı, alanında profesyonel ve mesleğini etik kurallara uyun gerçekleştirir. 5
2) Mesleğin temel esaslarını teknoloji ile birleştirerek, özel ihtisas gerektiren cihazları mutfaklarda etkili uygulama becerisi kazanır. 3
3) Etik değerleri bilirgerektiğinde etik ilkeleri gözeterek çözüm önerileri oluşturur ve uygular. 2
4) Aşçılığın temel kavramlarını anlar ve mutfak uygulama becerisi kazanır. 5
5) Temel bilgileri mesleki terminolojiyi kullanarak analiz eder. 3
6) Aşçılıkta spesifik konular hakkında donanım kazanır. 2
7) Meslek hayatında gerektiğinde ilgili kişi ve /veya kurumları bilgilendirebilme, düşüncelerini ve çözüm önerilerini yazılı, sözlü olarak aktarabilme yeteneği sunar 1

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Grup çalışması ve ödevi
Laboratuvar
Teknik gezi
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.)
Staj/Yerinde Uygulama

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Uygulama
Gözlem
Bireysel Proje
Grup Projesi
Sunum
Staj/ Yerinde Uygulama Değerlendirmesi
Yarışma

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 4 56
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 86