Aşçılık | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | ASC208 | ||||||||
Ders İsmi: | Yiyecek İçecek Pazarlaması | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. Tuğçe Camadan | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
|
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Küreselleşen dünyada sürekli değişen müşteri istek ve ihtiyaçlarına cevap verebilecek mal ve hizmet üretiminde yaşamsal öneme sahip veriler sağlayan pazarlama bilimini turizm sektörünün karakteristik özelliklerini dikkate alarak öğrencilere çalışma hayatında gerekli olacak bilgiyi verebilmek ve Yiyecek içecek işletmeleri için Pazarlama ilkelerini yorumlayabilme ve genel pazarlama uygulamalarını gerçekleştirebilme bilgi ve becerilerin kazandırılması amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği: | Pazarlama kavramına genel bakış, Turizm pazarı, Turizm Pazarlaması, Yiyecek İçecek işletmelerinde pazarlama, yiyecek-içecek işletmelerinin pazarlama çevresi analizi, yiyecek-içecek işletmelerinde fiyatlandırma, yiyecek-içecek işletmelerinde tutundurma, pazarlama faaliyetlerinin değerlendirilmesi. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Pazarlamanın temel kavramları | DERS NOTLARI |
2) | Yiyecek-içecek firmaları ve pazarlama analizleri | DERS NOTLARI |
3) | Yiyecek-içecek firmaları ve pazarlama analizleri | DERS NOTLARI |
4) | Yiyecek-içecek işletmeleri ve pazar payları | DERS NOTLARI |
5) | Hedef pazarda yiyecek-içecek işletmeleri, seçim ve yerleştirme | DERS NOTLARI |
6) | Yiyecek-içecek işletmelerinin ürünleri ve özellikleri | DERS NOTLARI |
7) | Fiyatlandırma | DERS NOTLARI |
8) | Ara Sınav | DERS NOTLARI |
9) | Fiyatlandırma stratejileri | DERS NOTLARI |
10) | Yiyecek-içecek işletmelerinin dağılımı | DERS NOTLARI |
11) | Yiyecek-içecek işletmelerinin promosyonları | DERS NOTLARI |
12) | Yiyecek-içecek işletmelerinde pazarlama karması | DERS NOTLARI |
13) | Yiyecek-içecek işletmelerinde pazarlama planlaması ve uluslararası yiyecek-içecek pazarlaması | DERS NOTLARI |
14) | Yiyecek-içecek işletmelerinde pazarlama politikası | DERS NOTLARI |
Ders Notları / Kitaplar: | Farklı alanlara yönelik makale ve deneme tarzında metinler. / Texts in the style of articles and essays for different fields. |
Diğer Kaynaklar: | Ders Notları / Lecture Notes |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|
---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||
1) Sorumluluklarına duyarlı, alanında profesyonel ve mesleğini etik kurallara uyun gerçekleştirir. | ||||||
2) Mesleğin temel esaslarını teknoloji ile birleştirerek, özel ihtisas gerektiren cihazları mutfaklarda etkili uygulama becerisi kazanır. | ||||||
3) Etik değerleri bilirgerektiğinde etik ilkeleri gözeterek çözüm önerileri oluşturur ve uygular. | ||||||
4) Aşçılığın temel kavramlarını anlar ve mutfak uygulama becerisi kazanır. | ||||||
5) Temel bilgileri mesleki terminolojiyi kullanarak analiz eder. | ||||||
6) Aşçılıkta spesifik konular hakkında donanım kazanır. | ||||||
7) Meslek hayatında gerektiğinde ilgili kişi ve /veya kurumları bilgilendirebilme, düşüncelerini ve çözüm önerilerini yazılı, sözlü olarak aktarabilme yeteneği sunar |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Sorumluluklarına duyarlı, alanında profesyonel ve mesleğini etik kurallara uyun gerçekleştirir. | 2 |
2) | Mesleğin temel esaslarını teknoloji ile birleştirerek, özel ihtisas gerektiren cihazları mutfaklarda etkili uygulama becerisi kazanır. | 2 |
3) | Etik değerleri bilirgerektiğinde etik ilkeleri gözeterek çözüm önerileri oluşturur ve uygular. | 2 |
4) | Aşçılığın temel kavramlarını anlar ve mutfak uygulama becerisi kazanır. | 1 |
5) | Temel bilgileri mesleki terminolojiyi kullanarak analiz eder. | 3 |
6) | Aşçılıkta spesifik konular hakkında donanım kazanır. | 3 |
7) | Meslek hayatında gerektiğinde ilgili kişi ve /veya kurumları bilgilendirebilme, düşüncelerini ve çözüm önerilerini yazılı, sözlü olarak aktarabilme yeteneği sunar | 3 |
Anlatım | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Grup çalışması ve ödevi | |
Okuma | |
Ödev | |
Soru cevap/ Tartışma | |
Örnek olay çalışması |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev | |
Bireysel Proje | |
Grup Projesi | |
Sunum | |
Örnek olay sunma |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 6 | 84 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 116 |