ASC208 Yiyecek İçecek Pazarlamasıİstanbul Galata ÜniversitesiAkademik Programlar AşçılıkÖğrenciler İçin Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Aşçılık
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: ASC208
Ders İsmi: Yiyecek İçecek Pazarlaması
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 0 2 4
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. Tuğçe Camadan
Dersi Veren(ler):


Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Küreselleşen dünyada sürekli değişen müşteri istek ve ihtiyaçlarına cevap verebilecek mal ve hizmet üretiminde yaşamsal öneme sahip veriler sağlayan pazarlama bilimini turizm sektörünün karakteristik özelliklerini dikkate alarak öğrencilere çalışma hayatında gerekli olacak bilgiyi verebilmek ve Yiyecek içecek işletmeleri için Pazarlama ilkelerini yorumlayabilme ve genel pazarlama uygulamalarını gerçekleştirebilme bilgi ve becerilerin kazandırılması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği: Pazarlama kavramına genel bakış, Turizm pazarı, Turizm Pazarlaması, Yiyecek İçecek işletmelerinde pazarlama, yiyecek-içecek işletmelerinin pazarlama çevresi analizi, yiyecek-içecek işletmelerinde fiyatlandırma, yiyecek-içecek işletmelerinde tutundurma, pazarlama faaliyetlerinin değerlendirilmesi.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Öğrenci bir dönemlik dersin sonunda; Turizmde pazarlama kavramı
2) Yiyecek- İçecek işletmelerinde pazarlama
3) Pazarlama araçları
4) Pazarlama karması
5) Pazarlama araştırması hakkında bilgi sahibi olacaktır.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Pazarlamanın temel kavramları DERS NOTLARI
2) Yiyecek-içecek firmaları ve pazarlama analizleri DERS NOTLARI
3) Yiyecek-içecek firmaları ve pazarlama analizleri DERS NOTLARI
4) Yiyecek-içecek işletmeleri ve pazar payları DERS NOTLARI
5) Hedef pazarda yiyecek-içecek işletmeleri, seçim ve yerleştirme DERS NOTLARI
6) Yiyecek-içecek işletmelerinin ürünleri ve özellikleri DERS NOTLARI
7) Fiyatlandırma DERS NOTLARI
8) Ara Sınav DERS NOTLARI
9) Fiyatlandırma stratejileri DERS NOTLARI
10) Yiyecek-içecek işletmelerinin dağılımı DERS NOTLARI
11) Yiyecek-içecek işletmelerinin promosyonları DERS NOTLARI
12) Yiyecek-içecek işletmelerinde pazarlama karması DERS NOTLARI
13) Yiyecek-içecek işletmelerinde pazarlama planlaması ve uluslararası yiyecek-içecek pazarlaması DERS NOTLARI
14) Yiyecek-içecek işletmelerinde pazarlama politikası DERS NOTLARI

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Farklı alanlara yönelik makale ve deneme tarzında metinler. / Texts in the style of articles and essays for different fields.
Diğer Kaynaklar: Ders Notları / Lecture Notes

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) Sorumluluklarına duyarlı, alanında profesyonel ve mesleğini etik kurallara uyun gerçekleştirir.
2) Mesleğin temel esaslarını teknoloji ile birleştirerek, özel ihtisas gerektiren cihazları mutfaklarda etkili uygulama becerisi kazanır.
3) Etik değerleri bilirgerektiğinde etik ilkeleri gözeterek çözüm önerileri oluşturur ve uygular.
4) Aşçılığın temel kavramlarını anlar ve mutfak uygulama becerisi kazanır.
5) Temel bilgileri mesleki terminolojiyi kullanarak analiz eder.
6) Aşçılıkta spesifik konular hakkında donanım kazanır.
7) Meslek hayatında gerektiğinde ilgili kişi ve /veya kurumları bilgilendirebilme, düşüncelerini ve çözüm önerilerini yazılı, sözlü olarak aktarabilme yeteneği sunar

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Sorumluluklarına duyarlı, alanında profesyonel ve mesleğini etik kurallara uyun gerçekleştirir. 2
2) Mesleğin temel esaslarını teknoloji ile birleştirerek, özel ihtisas gerektiren cihazları mutfaklarda etkili uygulama becerisi kazanır. 2
3) Etik değerleri bilirgerektiğinde etik ilkeleri gözeterek çözüm önerileri oluşturur ve uygular. 2
4) Aşçılığın temel kavramlarını anlar ve mutfak uygulama becerisi kazanır. 1
5) Temel bilgileri mesleki terminolojiyi kullanarak analiz eder. 3
6) Aşçılıkta spesifik konular hakkında donanım kazanır. 3
7) Meslek hayatında gerektiğinde ilgili kişi ve /veya kurumları bilgilendirebilme, düşüncelerini ve çözüm önerilerini yazılı, sözlü olarak aktarabilme yeteneği sunar 3

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Grup çalışması ve ödevi
Okuma
Ödev
Soru cevap/ Tartışma
Örnek olay çalışması

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Bireysel Proje
Grup Projesi
Sunum
Örnek olay sunma

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 6 84
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 116