ASC210 Aşçılık Stajıİstanbul Galata ÜniversitesiAkademik Programlar AşçılıkÖğrenciler İçin Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Aşçılık
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: ASC210
Ders İsmi: Aşçılık Stajı
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
0 0 0 5
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. Tuğçe Camadan
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Aşçılık eğitiminden elde edilen bilgi, kavrayış, becerilerin, profesyonel mutfak vb meslek pratiği ortamlarında deneyimlenmesi.
Dersin İçeriği: Öğrenci bu stajı, aşçılık programının uygun bulduğu bir restoran, otel /uygulama vb meslek pratiği ortamlarında gerçekleştirir. Öğrenci staj süresince dahil olduğu çalışmaları, bir dosya halinde ve ofis, mutfak yönetim birimlerince onaylanmış olarak aşçılık programına teslim eder. Aşçılık programı “Staj Komisyonu” tarafından uygun bulunan dosyalara ait stajlar kabul edilir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Gastronomi bilimi, yiyecek ve İçecek üretimi, gıda kimyası ve hijyeni, mutfak sanatları ve yönetimi konularında yeterli bilgiye sahip olmak ve kuramsal bilgileri yerinde kullanabilmek.
2) Mutfak Sanatları alanında gerek duyulan sanatsal bilgi ve becerileri profesyonel bir şekilde uygulayabilmek
3) Yiyecek üretimi alanında iş sağlığı ve güvenliği, yiyecek hijyeni ve güvenliği ile genel iş pratiğinde en iyi uygulamaları gerçekleştirebilmek
4) Yiyecek üretimi ve sunumunu ilgilendiren görsel, dokusal ve besinsel öğelere ilişkin verileri yorumlayabilmek, değerlendirebilmek ve karar verebilmek
5) Görsel düşünme becerilerine sahip olmak ve görsel kavramları etkili bir şekilde aktarabilmek
6) Mutfak Sanatları ve Yönetimi alanında uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk alabilmek
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Restoran / Otel vb meslek pratiği ortamı DERS NOTLARI
2) Restoran / Otel vb meslek pratiği ortamı DERS NOTLARI
3) Restoran / Otel vb meslek pratiği ortamı DERS NOTLARI
4) Restoran / Otel vb meslek pratiği ortamı DERS NOTLARI
5) Restoran / Otel vb meslek pratiği ortamı DERS NOTLARI
6) Restoran / Otel vb meslek pratiği ortamı DERS NOTLARI
7) Restoran / Otel vb meslek pratiği ortamı DERS NOTLARI
8) Restoran / Otel vb meslek pratiği ortamı DERS NOTLARI
9) Restoran / Otel vb meslek pratiği ortamı DERS NOTLARI
10) Restoran / Otel vb meslek pratiği ortamı DERS NOTLARI
11) Restoran / Otel vb meslek pratiği ortamı DERS NOTLARI
12) Restoran / Otel vb meslek pratiği ortamı DERS NOTLARI
13) Restoran / Otel vb meslek pratiği ortamı DERS NOTLARI
14) Restoran / Otel vb meslek pratiği ortamı DERS NOTLARI

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Ders notları (Her dersin sonrasında ders notları öğrencilerle paylaşılacaktır.) / lecture notes (After each lesson, the lecture notes will be shared with the students.)
Diğer Kaynaklar: Ders notları / lecture notes

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

Program Kazanımları
1) Sorumluluklarına duyarlı, alanında profesyonel ve mesleğini etik kurallara uyun gerçekleştirir.
2) Mesleğin temel esaslarını teknoloji ile birleştirerek, özel ihtisas gerektiren cihazları mutfaklarda etkili uygulama becerisi kazanır.
3) Etik değerleri bilirgerektiğinde etik ilkeleri gözeterek çözüm önerileri oluşturur ve uygular.
4) Aşçılığın temel kavramlarını anlar ve mutfak uygulama becerisi kazanır.
5) Temel bilgileri mesleki terminolojiyi kullanarak analiz eder.
6) Aşçılıkta spesifik konular hakkında donanım kazanır.
7) Meslek hayatında gerektiğinde ilgili kişi ve /veya kurumları bilgilendirebilme, düşüncelerini ve çözüm önerilerini yazılı, sözlü olarak aktarabilme yeteneği sunar

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Sorumluluklarına duyarlı, alanında profesyonel ve mesleğini etik kurallara uyun gerçekleştirir. 5
2) Mesleğin temel esaslarını teknoloji ile birleştirerek, özel ihtisas gerektiren cihazları mutfaklarda etkili uygulama becerisi kazanır. 5
3) Etik değerleri bilirgerektiğinde etik ilkeleri gözeterek çözüm önerileri oluşturur ve uygular. 5
4) Aşçılığın temel kavramlarını anlar ve mutfak uygulama becerisi kazanır. 5
5) Temel bilgileri mesleki terminolojiyi kullanarak analiz eder. 5
6) Aşçılıkta spesifik konular hakkında donanım kazanır. 5
7) Meslek hayatında gerektiğinde ilgili kişi ve /veya kurumları bilgilendirebilme, düşüncelerini ve çözüm önerilerini yazılı, sözlü olarak aktarabilme yeteneği sunar 5

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Staj/Yerinde Uygulama

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Staj/ Yerinde Uygulama Değerlendirmesi

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Derse Özgü Staj 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Derse Özgü Staj 14 10 140
Sunum / Seminer 2 5 10
Toplam İş Yükü 150