FTR113 Anatomi Iİstanbul Galata ÜniversitesiAkademik Programlar Fizyoterapi ve RehabilitasyonÖğrenciler İçin Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: FTR113
Ders İsmi: Anatomi I
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 6
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli:
Dersin Koordinatörü: Ar.Gör. Gülenay Yıldırım
Dersi Veren(ler):



Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı:
Dersin İçeriği: Kalp kası anatomisi ve dolaşım sistemi anatomisi, solunum sistemi ve lenf sistemi, sinir sistemi, sindirim sistemi, endokrin sistem, ürogenital sistem hakkında temel bilgileri içermektedir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Anatomide genel kavramları, genel ve özel anatomi terimlerini ve anatomik pozisyonları tanımlayabilme
2) Solunum Sistemi ile ilgili kazanım elde edebilme
3) Dolaşım Sistemi hakkında bilgi edinebilme
4) Sindirim Sistemi ve Endokrin Sistemi konusunda bilgi sahibi olabilme
5) Sinir Sistemi anatomik yapılarını öğrenebilme
6) Kadın ve erkek üreme anatomisini tanımlayabilme
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) İnsan Anatomisine Giriş, Anatomi ve Anatomik Düzlemler Ders Notları
2) Solunum Sistemi Anatomisi Ders notları
3) Solunum Sistemi Anatomisi Ders Notları
4) Dolaşım sistemi kalp, yapısı, damarları Ders Notları
5) Dolaşım Sistemi: Lenfatik Sistem Ders Notları
6) Sindirim sistemi Ders Notları
7) Sindirim sistemi Ders Notları
8) Ara Sınav -
9) Sinir Sistemi: Santral Sinir Sistemi Ders notları
10) Sinir Sistemi Anatomisi: Periferik Sinir Sistemi Ders Notları
11) Sinir Sistemi Anatomisi: Kranial Sinirler Ders Notları
12) Urogenital Sistem Ders Notları
13) Endokrin Sistem Ders Notları
14) Endokrin Sistem Ders notları

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar:

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

Program Kazanımları
1) Sağlıkla ilgili yeterli beceriye sahip olabilme
2) Temel bilgileri kullanarak analiz edebilme
3) Kanıta dayalı çözüm önerisinde bulunabilme
4) Uygulama işlemlerinde beceri kazanabilme
5) Fizyoterapide özel konular hakkında bilgi edinebilme
6) Doğru iletişim için iletişim yöntemleri hakkında fikir sahibi olabilme
7) Hayat boyu öğrenmeye ve kendini geliştirmeye açık olabilme
8) Profesyonel sosyal, etik ve sorumluluklara duyarlı olabilme
9) Profesyonel kimliği ile meslektaşlarına ve yaşadığı topluma örnek olabilme
10) Güncel, etkili iletişim becerilerini kullanabilme
11) Mesleki görevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahip olabilme
12) Fizyoterapi ve rehabilitasyon ihtiyacı olan bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için fizyoterapi uygulamalarını ilgili teknoloji, eğitim ve tedavi gereçlerini kullanarak gerekli uygulamaları yürütebilme
13) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahip olabilme
14) Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi ihtiyacı olan bireylere değerlendirme yöntemlerini kullanıp fizyoterapi programını planlama ve uygulama yapabilme

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Sağlıkla ilgili yeterli beceriye sahip olabilme 4
2) Temel bilgileri kullanarak analiz edebilme 3
3) Kanıta dayalı çözüm önerisinde bulunabilme 3
4) Uygulama işlemlerinde beceri kazanabilme 3
5) Fizyoterapide özel konular hakkında bilgi edinebilme 4
6) Doğru iletişim için iletişim yöntemleri hakkında fikir sahibi olabilme 2
7) Hayat boyu öğrenmeye ve kendini geliştirmeye açık olabilme 4
8) Profesyonel sosyal, etik ve sorumluluklara duyarlı olabilme 3
9) Profesyonel kimliği ile meslektaşlarına ve yaşadığı topluma örnek olabilme 2
10) Güncel, etkili iletişim becerilerini kullanabilme 4
11) Mesleki görevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahip olabilme 1
12) Fizyoterapi ve rehabilitasyon ihtiyacı olan bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için fizyoterapi uygulamalarını ilgili teknoloji, eğitim ve tedavi gereçlerini kullanarak gerekli uygulamaları yürütebilme 3
13) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahip olabilme 3
14) Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi ihtiyacı olan bireylere değerlendirme yöntemlerini kullanıp fizyoterapi programını planlama ve uygulama yapabilme 2

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka
Problem Çözme
Soru cevap/ Tartışma

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Sözlü sınav

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 7 98
Ara Juri 1 20 20
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 180