PSI307 Psikopatoloji Iİstanbul Galata ÜniversitesiAkademik Programlar PsikolojiÖğrenciler İçin Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Psikoloji
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: PSI307
Ders İsmi: Psikopatoloji I
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 4
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Ar.Gör. Mehmet Akif Elen
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: İki dönemde verilen bu dersin amacı, öğrencilerin “normal“ ve “anormal” davranışlar ve zihinsel süreçler arasında ayrım yapabilmelerini; “anormal” davranışlar ve zihinsel süreçlerin nedenlerini açıklamaya yönelik güncel paradigmalar/teorik yaklaşımlar arasındaki benzerlikleri ve farklılıkları ayırt etmelerini; klinik açıdan "normal olmayan" davranışların ve zihinsel süreçlerin en son sınıflandırma sistemlerine (örn., DSM-5) göre nasıl tanımlandığı/sınıflandırıldığı, nasıl ölçülüp değerlendirildiği ve bu davranışlara/süreçlere yol açabilecek faktörlerin neler olduğu ile ilgili bilgiler edinmelerini sağlamaktır.
Dersin İçeriği: Bu ders; Giriş: Normal nedir? Psikopatoloji nerede başlar?, Psikopatolojide Güncel Paradigmalar,Tanı ve Değerlendirme, Kaygı Bozuklukları, Obsesif Kompulsif ve Travma İlişkili Bozukluklar, Duygudurum Bozuklukları: Tek Uçlu Depresyon,Duygudurum Bozuklukları: Bipolar Bozukluk, Şizofreni, Disosiyatif Bozukluklar, Kişilik Bozuklukları,Yeme Bozuklukları ve Cinsel Bozukluklar, Madde Kullanım Bozuklukları, Çocukluk Dönemi Psikopatolojileri, İleri Yaş ve Nörobilişsel Bozukluklar konularını içermektedir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Klinik açıdan “normal olmayan” davranışlar ve zihinsel süreçlerin nasıl tanımlandığını ve temel özelliklerini öğrenme.
2) Psikopatolojiye ilişkin en son kullanılan sınıflandırma sistemlerini (örn., DSM-5) ve tanı ölçütlerini bilme.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Psikopatolojiye yönelik güncel paradigmaları/teorik yaklaşımları bilir ve bu yaklaşımlar arasındaki benzerlik ve farklılıkları ayırt edebilme.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
1) Normal olmayan" davranışlara ve zihinsel süreçlere yol açabilecek biyopsikososyal faktörleri bilir.
Alana Özgü Yetkinlik
1) Psikopatolojilere yönelik farklı tedavi yaklaşımları ve yöntemlerini bilir.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Normal-Anormal nedir? Psikopatoloji nerede başlar? Ders Kitabı
2) Psikopatolojide Güncel Paradigmalar Ders Kitabı
3) Psikopatolojide Tanı ve Değerlendirme Ders Kitabı
4) Ruhsal Durum Muayenesi Ders Kitabı
5) Psikotik Bozukluklar ve Şizofreni Ders Kitabı
6) Duygudurum Bozuklukları Ders Kitabı
7) Ara Sınav Ders Kitabı
8) Anskiyete Bozuklukları I Ders Kitabı
9) Anksiyete Bozuklukları II Ders Kitabı
10) Obsesif Kompulsif ve İlişkili Bozukluklar Ders Kitabı
11) Dissosiyatif Bozukluk ve Bedensel Belirti Bozuklukları Ders Kitabı
12) Yeme Bozuklukları Ders Kitabı
13) Genel Tekrar Ders Kitabı
14) Final Değerlendirme Sınavı Ders Kitabı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Ders Kitabı

Textbook
Diğer Kaynaklar: Öztürk MO, Uluşahin A. (2020) Ruh Sağlığı ve Bozuklukları. 16. Baskı, Ankara: Nobel Tıp Kitabevi.
Kring, Johnson, Davison & Neale (2019). Anormal Psikolojisi. Nobel Akademik Yayıncılık.

Oltmanns, T. F. & Emery, R. E. (2015). Abnormal Psychology, 18th Ed., Pearson Prentice Hall, New Jersey

American Psychiatric Association. (2013). Diagnostic and Statistical Manual of Mental Disorders (5th ed.). Arlington, VA: American Psychiatric Association.

Hooley, J. M., Butcher, J. N., Nock, M. K., & Mineka, S. (2017). Abnormal Psychology (17th ed.). Pearson.

Oltmanss, T. F., Martin, M. T., Neale, J. M., & Davison, G. C. (2011). Case Studies in Abnormal Psychology. John Wiley & Sons.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) Psikoloji ve alt alanlarıyla ilgili temel kavramlara ve uygulama bilgilerine yeterli düzeyde sahiptir.
2) Psikolojinin kuramsal yaklaşımları ve bakış açıları hakkında bilgi sahibidir.
3) Psikolojinin tarihsel sürecini açıklayabilecek yeterli bilgi düzeyine sahiptir.
4) Kültürel değerlerin psikoloji üzerindeki etkilerine yönelik bilgi sahibidir.
5) Alanıyla ilgili etik ilkeler ve sorumlulukları hakkında bilgi sahibidir.
6) Alanıyla ilgili araştırma yaparken gerekli teknolojileri kullanabilecek ve bilgiye ulaşabilecek becerilere sahiptir.
7) Alanıyla ilgili araştırma yapma, analiz etme ve raporlama becerilerine sahiptir.
8) Yaklaşımlar arası karşılaştırma yapabilme ve kültürel özelliklerin yansımalarını analiz edebilme ve alanla ilgili ölçme-değerlendirme yapabilme becerilerine sahiptir.
9) Mesleğinin gerektirdiği şekle uygun gözlem yapma becerisine sahiptir.
10) Alanıyla ilgili bilgi ve becerilerini sosyal sorumluluk bilinciyle kullanır.
11) Alanıyla ilgili iletişim teknolojilerini takip eder ve kullanır.
12) Akıcı bir yabancı dil yetkinliği bulunur, sosyal ve mesleki iletişimi sürdürür.
13) Diğer disiplinlerle alanı arasındaki bağlantıları bağdaştırabilir.
14) Alanıyla ilgili güncel bilgileri takip ederek gelişimini sürdürmeye devam eder.
15) Öğrenme yollarını bilir, bilgilerini paylaşır ve yeni fikirlere karşı açıktır.
16) Alanla ilgili bilgi ve uygulama becerilerini mesleki etik ilkelere bağlı olarak kullanma yetkinliğindedir.
17) İnsana özgü ve kültürel değerler konusunda bilinçlidir ve bu prensiplere göre yetkinliklerini sürdürür.
18) Alanıyla ilgili bireysel veya grup halindeki çalışmalarda gerektiğinde inisiyatif alabilecek sorumluluktadır.
19) Almış olduğu görevleri zamanında uygun olarak yerine getirecek sorumluluk bilincine sahiptir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Psikoloji ve alt alanlarıyla ilgili temel kavramlara ve uygulama bilgilerine yeterli düzeyde sahiptir. 3
2) Psikolojinin kuramsal yaklaşımları ve bakış açıları hakkında bilgi sahibidir. 2
3) Psikolojinin tarihsel sürecini açıklayabilecek yeterli bilgi düzeyine sahiptir. 3
4) Kültürel değerlerin psikoloji üzerindeki etkilerine yönelik bilgi sahibidir. 1
5) Alanıyla ilgili etik ilkeler ve sorumlulukları hakkında bilgi sahibidir. 1
6) Alanıyla ilgili araştırma yaparken gerekli teknolojileri kullanabilecek ve bilgiye ulaşabilecek becerilere sahiptir. 1
7) Alanıyla ilgili araştırma yapma, analiz etme ve raporlama becerilerine sahiptir. 2
8) Yaklaşımlar arası karşılaştırma yapabilme ve kültürel özelliklerin yansımalarını analiz edebilme ve alanla ilgili ölçme-değerlendirme yapabilme becerilerine sahiptir. 5
9) Mesleğinin gerektirdiği şekle uygun gözlem yapma becerisine sahiptir. 4
10) Alanıyla ilgili bilgi ve becerilerini sosyal sorumluluk bilinciyle kullanır. 4
11) Alanıyla ilgili iletişim teknolojilerini takip eder ve kullanır. 3
12) Akıcı bir yabancı dil yetkinliği bulunur, sosyal ve mesleki iletişimi sürdürür. 5
13) Diğer disiplinlerle alanı arasındaki bağlantıları bağdaştırabilir. 5
14) Alanıyla ilgili güncel bilgileri takip ederek gelişimini sürdürmeye devam eder. 4
15) Öğrenme yollarını bilir, bilgilerini paylaşır ve yeni fikirlere karşı açıktır. 4
16) Alanla ilgili bilgi ve uygulama becerilerini mesleki etik ilkelere bağlı olarak kullanma yetkinliğindedir. 5
17) İnsana özgü ve kültürel değerler konusunda bilinçlidir ve bu prensiplere göre yetkinliklerini sürdürür. 5
18) Alanıyla ilgili bireysel veya grup halindeki çalışmalarda gerektiğinde inisiyatif alabilecek sorumluluktadır. 5
19) Almış olduğu görevleri zamanında uygun olarak yerine getirecek sorumluluk bilincine sahiptir. 5

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Okuma
Ödev
Soru cevap/ Tartışma
Sosyal Faaliyet
Örnek olay çalışması

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 5 70
Ara Sınavlar 1 4 4
Final 1 4 4
Toplam İş Yükü 120