Fizyoterapi ve Rehabilitasyon | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | FTR213 | ||||||||
Ders İsmi: | Elektroterapi I | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Ar.Gör. Gülenay Yıldırım | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
|
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Öğrencinin elektroterapi ile ilgili temel prensipleri bilmesini ve uygulamaları yapabilmesini sağlamak amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği: | Alçak ve orta frekanslı akımlar ile ilgili prensipleri bilmesi ve uygulamaları yapabilmesi hakkında gerekli teorik ve pratik bilgileri içermektedir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Elektroterapiye Giriş, Genel prensipler ve Fiziksel Özellikler | Ders notları |
2) | Elektrofizyolojı, AFA (Alçak frekanslı akımlar) | Ders notları |
3) | Düz Akım ve Tipleri, İyontoforeziz Uygulamaları | Ders notları |
4) | Faradik, Sinüzoidal Akımları Hakkında Bilgi ve Uygulamaları | Ders notları |
5) | Diadinamik akımlar | Ders notları |
6) | Transkutaneal Elektriksel Sinir Stimülasyonu(TENS) | Ders notları |
7) | Biofeedback | Ders notları |
8) | Ara sınav | Ders notları |
9) | Orta Frekanslı Akımlar | Ders notları |
10) | Yüksek Voltajlı Kesikli Galvanik Stimulasyon(HVGS) | Ders notları |
11) | Mikro-akım | Ders notları |
12) | Rus Akımı | Ders notları |
13) | İleri elektroterapi | Ders notları |
14) | Genel Tekrar ve Uygulama Çalışmaları | Ders notları |
Ders Notları / Kitaplar: | 1. Razak Özdinçler, A. (2016). Fiziksel Modaliteler ve Elektroterapi. İstanbul Tıp Kitabevleri. 2. NK, N. Ş. (2016). Elektroterapide Temel Prensipler ve Klinik Uygulamalar. Ankara: Hipokrat Kitabevi. 3.Yakut, E., Dalkılınç, M., & Kaya, D. (2008). Kanıta dayalı elektroterapi. Ankara, Pelikan Yayıncılık, 43-203. |
Diğer Kaynaklar: | Güncel Literatür |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||
1) Sağlıkla ilgili yeterli beceriye sahip olabilme | |||||||||||||
2) Temel bilgileri kullanarak analiz edebilme | |||||||||||||
3) Kanıta dayalı çözüm önerisinde bulunabilme | |||||||||||||
4) Uygulama işlemlerinde beceri kazanabilme | |||||||||||||
5) Fizyoterapide özel konular hakkında bilgi edinebilme | |||||||||||||
6) Doğru iletişim için iletişim yöntemleri hakkında fikir sahibi olabilme | |||||||||||||
7) Hayat boyu öğrenmeye ve kendini geliştirmeye açık olabilme | |||||||||||||
8) Profesyonel sosyal, etik ve sorumluluklara duyarlı olabilme | |||||||||||||
9) Profesyonel kimliği ile meslektaşlarına ve yaşadığı topluma örnek olabilme | |||||||||||||
10) Güncel, etkili iletişim becerilerini kullanabilme | |||||||||||||
11) Mesleki görevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahip olabilme | |||||||||||||
12) Fizyoterapi ve rehabilitasyon ihtiyacı olan bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için fizyoterapi uygulamalarını ilgili teknoloji, eğitim ve tedavi gereçlerini kullanarak gerekli uygulamaları yürütebilme | |||||||||||||
13) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahip olabilme | |||||||||||||
14) Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi ihtiyacı olan bireylere değerlendirme yöntemlerini kullanıp fizyoterapi programını planlama ve uygulama yapabilme |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Sağlıkla ilgili yeterli beceriye sahip olabilme | 3 |
2) | Temel bilgileri kullanarak analiz edebilme | 2 |
3) | Kanıta dayalı çözüm önerisinde bulunabilme | 3 |
4) | Uygulama işlemlerinde beceri kazanabilme | 2 |
5) | Fizyoterapide özel konular hakkında bilgi edinebilme | 2 |
6) | Doğru iletişim için iletişim yöntemleri hakkında fikir sahibi olabilme | 2 |
7) | Hayat boyu öğrenmeye ve kendini geliştirmeye açık olabilme | 3 |
8) | Profesyonel sosyal, etik ve sorumluluklara duyarlı olabilme | 2 |
9) | Profesyonel kimliği ile meslektaşlarına ve yaşadığı topluma örnek olabilme | 3 |
10) | Güncel, etkili iletişim becerilerini kullanabilme | 3 |
11) | Mesleki görevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahip olabilme | 2 |
12) | Fizyoterapi ve rehabilitasyon ihtiyacı olan bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için fizyoterapi uygulamalarını ilgili teknoloji, eğitim ve tedavi gereçlerini kullanarak gerekli uygulamaları yürütebilme | 2 |
13) | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahip olabilme | 3 |
14) | Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi ihtiyacı olan bireylere değerlendirme yöntemlerini kullanıp fizyoterapi programını planlama ve uygulama yapabilme | 2 |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Laboratuvar | |
Problem Çözme |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev | |
Uygulama | |
Sunum |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 2 | % 5 |
Ara Sınavlar | 1 | % 35 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 28 |
Laboratuvar | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 28 |
Sunum / Seminer | 5 | 15 |
Ödevler | 1 | 5 |
Ara Sınavlar | 1 | 8 |
Final | 1 | 8 |
Toplam İş Yükü | 120 |