Fizyoterapi ve Rehabilitasyon | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | HMS221 | ||||||||
Ders İsmi: | Patoloji ve Histoloji | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Ar.Gör. Gülenay Yıldırım | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
|
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı tıp eğitimi haricindeki sağlıkla ilgili lisans dalları için gerekli patoloji ve histoloji bilgilerinin öğrencilere öğretilmesidir. |
Dersin İçeriği: | Bu ders patolojik terminoloji, hücre hasarı ve vücudun hasara uyum mekanizmaları, inflamasyon, iyileşme ve rejenerasyon arasındaki farklar, immün sistem, sinir sistemi, kas iskelet sistemi ve eklem hastalıkları patolojileri hakkındaki gerekli bilgileri içerir. Bu ders ayrıca histolojik teknikler, mikroskop türleri, hücre bölünmeleri, epitel doku, kan ve kıkırdak dokuları, kemik ve kas dokuları, sinir dokusu hakkındaki bilgileri içerir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Genel Patolojiye Giriş | Ders notları |
2) | Hücre Hasarı ve Adaptasyon Mekanizmaları | Ders notları |
3) | İnflamasyon, İyileşme ve Rejenerasyon | Ders notları |
4) | İmmün Sistem Bozuklukları | Ders notları |
5) | Sinir Sistemi Patolojisi | Ders notları |
6) | İskelet-Kas Sistemi Patolojisi | Ders notları |
7) | Eklem Hastalıkları Patolojisi | Ders notları |
8) | Histolojik teknikler, Mikroskop türleri, Hücre ve hücre bölünmeleri | Ders notları |
9) | Hücre ve hücre bölünmeleri | Ders notları |
10) | Epitel doku | Ders notları |
11) | Kan ve Kıkırdak doku | Ders notları |
12) | Kemik doku ve kemikleşme | Ders notları |
13) | Kas doku | Ders notları |
14) | Sinir doku | Ders notları |
Ders Notları / Kitaplar: | Ders notları, sunumlar |
Diğer Kaynaklar: | 1-Kumar V., Abbas A., Fausto N., Aster C.J. ed. Robbins and Cotran, Pathological Basis of Disease, Philadelphia, PA. 8th ed. Saunders Elsevier Company, 2010. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
|||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||
1) Sağlıkla ilgili yeterli beceriye sahip olabilme | |||||||||||||
2) Temel bilgileri kullanarak analiz edebilme | |||||||||||||
3) Kanıta dayalı çözüm önerisinde bulunabilme | |||||||||||||
4) Uygulama işlemlerinde beceri kazanabilme | |||||||||||||
5) Fizyoterapide özel konular hakkında bilgi edinebilme | |||||||||||||
6) Doğru iletişim için iletişim yöntemleri hakkında fikir sahibi olabilme | |||||||||||||
7) Hayat boyu öğrenmeye ve kendini geliştirmeye açık olabilme | |||||||||||||
8) Profesyonel sosyal, etik ve sorumluluklara duyarlı olabilme | |||||||||||||
9) Profesyonel kimliği ile meslektaşlarına ve yaşadığı topluma örnek olabilme | |||||||||||||
10) Güncel, etkili iletişim becerilerini kullanabilme | |||||||||||||
11) Mesleki görevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahip olabilme | |||||||||||||
12) Fizyoterapi ve rehabilitasyon ihtiyacı olan bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için fizyoterapi uygulamalarını ilgili teknoloji, eğitim ve tedavi gereçlerini kullanarak gerekli uygulamaları yürütebilme | |||||||||||||
13) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahip olabilme | |||||||||||||
14) Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi ihtiyacı olan bireylere değerlendirme yöntemlerini kullanıp fizyoterapi programını planlama ve uygulama yapabilme |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Sağlıkla ilgili yeterli beceriye sahip olabilme | 2 |
2) | Temel bilgileri kullanarak analiz edebilme | 1 |
3) | Kanıta dayalı çözüm önerisinde bulunabilme | 2 |
4) | Uygulama işlemlerinde beceri kazanabilme | 1 |
5) | Fizyoterapide özel konular hakkında bilgi edinebilme | 2 |
6) | Doğru iletişim için iletişim yöntemleri hakkında fikir sahibi olabilme | 1 |
7) | Hayat boyu öğrenmeye ve kendini geliştirmeye açık olabilme | 2 |
8) | Profesyonel sosyal, etik ve sorumluluklara duyarlı olabilme | 1 |
9) | Profesyonel kimliği ile meslektaşlarına ve yaşadığı topluma örnek olabilme | 2 |
10) | Güncel, etkili iletişim becerilerini kullanabilme | 1 |
11) | Mesleki görevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahip olabilme | 2 |
12) | Fizyoterapi ve rehabilitasyon ihtiyacı olan bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için fizyoterapi uygulamalarını ilgili teknoloji, eğitim ve tedavi gereçlerini kullanarak gerekli uygulamaları yürütebilme | 1 |
13) | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahip olabilme | 2 |
14) | Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi ihtiyacı olan bireylere değerlendirme yöntemlerini kullanıp fizyoterapi programını planlama ve uygulama yapabilme | 1 |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Problem Çözme |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 28 |
Ara Sınavlar | 1 | 14 |
Final | 2 | 20 |
Toplam İş Yükü | 90 |