ANT345 Müsabaka Analizi ve Teknik Taktikİstanbul Galata ÜniversitesiAkademik Programlar Antrenörlük EğitimiÖğrenciler İçin Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Antrenörlük Eğitimi
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: ANT345
Ders İsmi: Müsabaka Analizi ve Teknik Taktik
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 1 3 3
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli:
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. YİĞİT YURTAYDIN
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Spora özgü gözlem ve analiz tekniklerinin öğretilmesi, uygulanan tekniklerin sonuçlarının değerlendirilmesi ve farklı teknikleri tartışmak.
Dersin İçeriği: Öğrencinin müsabaka analizi ve gözlemin futbolda performans gelişimine olan etkisini gözleme ve farklı yöntemleri geliştirebilme, Müsabaka analizi ve gözlemin farklı bakış açılarına göre gerekli becerilerin kazandırılması, müsabaka analizi ve gözlemin, futbolda öneminin savunduğu görüşün dayandığı ilkeleri uygulayabilme.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) ​Müsabaka analizi ve gözlemin performans gelişimine olan etkisini gözlemler ve farklı yöntemler geliştirir.
2) Müsabaka analiz yöntemlerini kullanarak, rakip takımın ve kendi takımının teknik ve taktik analizini yapar.
3) Spor müsabakalarındaki veri analizlerinin raporlamasını yapar.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Müsabaka analizi konusunda bazı terimlerin açıklanması.
2) Müsabaka gözlemi ve veri oluşturma.
3) İnceleme ve prensipler.
4) Müsabaka analizi metotlarının ve amaçlarının öneminin açıklanması.
5) Veri toplama hakkında kurallar.
6) Veri tabloları hazırlama.
7) Sonuçlar hakkında çalışma ve yorumlar.
8) Ara sınav
9) Değerlendirme hakkında bazı istatistiksel çalışma ve yorumlar.
10) Değerlendirme hakkında bazı istatistiksel çalışma ve yorumlar.
11) Maç analizi ve değerlendirme ile ilgili bazı istatistiksel çalışmalar ve yorumlar.
12) Maç analizi ve değerlendirme ile ilgili bazı istatistiksel çalışmalar ve yorumlar.
13) serbest çalışma
14) serbest çalışma

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar:

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

Program Kazanımları
1) Antrenörlük alanında uygulamaya yönelik problemler üzerinde kullanılabilecek ilkeleri bilir.
2) Antrenörlük alanında uygulamaya yönelik problemlere çözüm önerileri geliştirir.
3) Antrenörlük mesleği ile ilişkili belirli çalışma alanlarında uzmanlaşır.
4) Sporun altyapısının gelişimine ve uluslararası düzeyde sporcu gelişimine katkı sağlar.
5) Sportif yeteneği değerlendirerek uygun branşa yönlendirir.
6) Antrenörlük mesleği ile ilişkili yasal düzenlemeleri bilir.
7) Antrenörlük mesleği ile ilişkili yasalara uygun davranır.
8) Antrenmanları bilimsel yaklaşımlardan faydalanarak yönlendirir.
9) Gelişim dönemlerinin özelliklerini bilir.
10) Gelişim dönemleri ile ilgili biyomotor yetileri bilir.
11) Spor branşının ve hedef kitlenin (yaş grubu, antrenman durumu) özelliklerine göre antrenman programlarını uygular.
12) Liderlik özelliklerini etkili bir şekilde kullanır.
13) Alandaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder.
14) Alandaki ulusal ve uluslararası gelişmelere uygun biçimde kişisel ve mesleki olarak kendini geliştirir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Antrenörlük alanında uygulamaya yönelik problemler üzerinde kullanılabilecek ilkeleri bilir.
2) Antrenörlük alanında uygulamaya yönelik problemlere çözüm önerileri geliştirir.
3) Antrenörlük mesleği ile ilişkili belirli çalışma alanlarında uzmanlaşır.
4) Sporun altyapısının gelişimine ve uluslararası düzeyde sporcu gelişimine katkı sağlar.
5) Sportif yeteneği değerlendirerek uygun branşa yönlendirir.
6) Antrenörlük mesleği ile ilişkili yasal düzenlemeleri bilir.
7) Antrenörlük mesleği ile ilişkili yasalara uygun davranır.
8) Antrenmanları bilimsel yaklaşımlardan faydalanarak yönlendirir.
9) Gelişim dönemlerinin özelliklerini bilir.
10) Gelişim dönemleri ile ilgili biyomotor yetileri bilir.
11) Spor branşının ve hedef kitlenin (yaş grubu, antrenman durumu) özelliklerine göre antrenman programlarını uygular.
12) Liderlik özelliklerini etkili bir şekilde kullanır.
13) Alandaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder.
14) Alandaki ulusal ve uluslararası gelişmelere uygun biçimde kişisel ve mesleki olarak kendini geliştirir.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Alan Çalışması
Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Uygulama

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 1 14
Ödevler 1 4 4
Ara Sınavlar 1 8 8
Final 1 8 8
Toplam İş Yükü 76