Dersin Amacı: |
|
Dersin İçeriği: |
Egzersiz Fizyolojisi Tarihçe ve Egzersiz Fizyolojisine Giriş, Anaerobik Sistemler, Aerobik Sistemler, Solunum Sistemi Fizyolojisi, Egzersiz ve Solunum Sistemi Adaptasyonu, Kardiyovasküler Sistem Fizyolojisi, Kardiyovasküler Sistem Fizyolojisi, Kardiyovasküler Sistem Fizyolojisi, Egzersiz ve Kardiyovasküler Sistem Adaptasyonu, Kas-İskelet Sistemi Fizyolojisi, Egzersiz ve Kas-İskelet Sistemi Adaptasyonu, Aerobik Egzersizler, Endokrin Sistem Fizyolojisi, Egzersiz ve Endokrin Sistem Adaptasyonu, Değişik Çevre Koşullarında Egzersiz, Özel Durumlarda Egzersiz-Gebelik, Geriatrik, Çocuk konularını içermektedir. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Enerji Sistemleri-1 |
Ders notları |
2) |
Enerji Sistemleri-2 |
Ders notları |
3) |
Kaslar ve egzersiz |
Ders notları |
4) |
Kaslar ve egzersiz |
Ders notları |
5) |
Sinir sistemi ve egzersiz |
Ders notları |
6) |
Kas iskelet sistemi ve egzersiz |
Ders notları |
7) |
Ara sınav |
|
8) |
Solunum sistemi ve egzersiz |
Ders notları |
9) |
Solunum sistemi ve egzersiz |
Ders notları |
10) |
Dolaşım sistemi ve egzersiz |
Ders notları |
11) |
Dolaşım sistemi ve egzersiz |
Ders notları |
12) |
Endokrin sistem ve egzersiz |
Ders notları |
13) |
Farklı Çevresel Koşullarda Egzersiz |
Ders notları |
14) |
Beslenme ve Performans, Doping |
Ders notları |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Sağlıkla ilgili yeterli beceriye sahip olabilme |
4 |
2) |
Temel bilgileri kullanarak analiz edebilme |
4 |
3) |
Kanıta dayalı çözüm önerisinde bulunabilme |
3 |
4) |
Uygulama işlemlerinde beceri kazanabilme |
3 |
5) |
Fizyoterapide özel konular hakkında bilgi edinebilme |
2 |
6) |
Doğru iletişim için iletişim yöntemleri hakkında fikir sahibi olabilme |
3 |
7) |
Hayat boyu öğrenmeye ve kendini geliştirmeye açık olabilme |
2 |
8) |
Profesyonel sosyal, etik ve sorumluluklara duyarlı olabilme |
3 |
9) |
Profesyonel kimliği ile meslektaşlarına ve yaşadığı topluma örnek olabilme |
2 |
10) |
Güncel, etkili iletişim becerilerini kullanabilme |
3 |
11) |
Mesleki görevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahip olabilme |
2 |
12) |
Fizyoterapi ve rehabilitasyon ihtiyacı olan bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için fizyoterapi uygulamalarını ilgili teknoloji, eğitim ve tedavi gereçlerini kullanarak gerekli uygulamaları yürütebilme |
3 |
13) |
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahip olabilme |
2 |
14) |
Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi ihtiyacı olan bireylere değerlendirme yöntemlerini kullanıp fizyoterapi programını planlama ve uygulama yapabilme |
2 |