Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Müşteri kavramı ve müşteri anlayışındaki gelişmeler
|
Ders notu. Evrim Çeltek, Meryem Akoğlan Kozak, Turizm İşletmelerinde Müşteri İlişkileri, 2013. Necdet Timur, Gülfidan Barış, Müşteri İlişkileri Yönetimi, 2019.
|
2) |
Yiyecek içecek işletmelerinde müşteri kavramı
|
Ders notu. Evrim Çeltek, Meryem Akoğlan Kozak, Turizm İşletmelerinde Müşteri İlişkileri, 2013. Necdet Timur, Gülfidan Barış, Müşteri İlişkileri Yönetimi, 2019.
|
3) |
Müşteri odaklı pazarlama anlayışının gelişimi ve değişimi
|
Ders notu. Evrim Çeltek, Meryem Akoğlan Kozak, Turizm İşletmelerinde Müşteri İlişkileri, 2013. Necdet Timur, Gülfidan Barış, Müşteri İlişkileri Yönetimi, 2019.
|
4) |
Müşteri ilişkileri yönetimi kavramı ve işleyişi
|
Ders notu. Evrim Çeltek, Meryem Akoğlan Kozak, Turizm İşletmelerinde Müşteri İlişkileri, 2013. Necdet Timur, Gülfidan Barış, Müşteri İlişkileri Yönetimi, 2019.
|
5) |
Müşteri ilişkileri yönetiminin amaçları, faydaları, bileşenleri ve MİY süreçleri
|
Ders notu. Evrim Çeltek, Meryem Akoğlan Kozak, Turizm İşletmelerinde Müşteri İlişkileri, 2013. Necdet Timur, Gülfidan Barış, Müşteri İlişkileri Yönetimi, 2019.
|
6) |
Müşteri ilişkileri yönetimi ve teknoloji ilişkisi, veri tabanları ve önemi
|
Ders notu. Evrim Çeltek, Meryem Akoğlan Kozak, Turizm İşletmelerinde Müşteri İlişkileri, 2013. Necdet Timur, Gülfidan Barış, Müşteri İlişkileri Yönetimi, 2019.
|
7) |
Şikayet kavramı ve yiyecek içecek işletmeleri açısından önemi
|
Ders notu. Evrim Çeltek, Meryem Akoğlan Kozak, Turizm İşletmelerinde Müşteri İlişkileri, 2013. Necdet Timur, Gülfidan Barış, Müşteri İlişkileri Yönetimi, 2019.
|
8) |
Müşteri itiraz ve şikayetlerini değerlendirme yöntemleri
|
Ders notu. Evrim Çeltek, Meryem Akoğlan Kozak, Turizm İşletmelerinde Müşteri İlişkileri, 2013. Necdet Timur, Gülfidan Barış, Müşteri İlişkileri Yönetimi, 2019.
|
9) |
Müşteri şikâyet davranışlarını anlamak ve yönetmek
|
Ders notu. Evrim Çeltek, Meryem Akoğlan Kozak, Turizm İşletmelerinde Müşteri İlişkileri, 2013. Necdet Timur, Gülfidan Barış, Müşteri İlişkileri Yönetimi, 2019.
|
10) |
Müşteri tatmini, sadakati ve işletmeler için önemi
|
Ders notu. Evrim Çeltek, Meryem Akoğlan Kozak, Turizm İşletmelerinde Müşteri İlişkileri, 2013. Necdet Timur, Gülfidan Barış, Müşteri İlişkileri Yönetimi, 2019.
|
11) |
Müşteri ilişkileri ve örgüt kültürü ilişkisi
|
Ders notu. Evrim Çeltek, Meryem Akoğlan Kozak, Turizm İşletmelerinde Müşteri İlişkileri, 2013. Necdet Timur, Gülfidan Barış, Müşteri İlişkileri Yönetimi, 2019.
|
12) |
Müşteriler ile etkili iletişim yöntemleri
|
Ders notu. Evrim Çeltek, Meryem Akoğlan Kozak, Turizm İşletmelerinde Müşteri İlişkileri, 2013. Necdet Timur, Gülfidan Barış, Müşteri İlişkileri Yönetimi, 2019.
|
13) |
Sosyal CRM, tanımı, kapsamı, avantajları
|
Ders notu. Evrim Çeltek, Meryem Akoğlan Kozak, Turizm İşletmelerinde Müşteri İlişkileri, 2013. Necdet Timur, Gülfidan Barış, Müşteri İlişkileri Yönetimi, 2019.
|
14) |
Yiyecek içecek sektöründe müşteri ilişkileri yönetiminde güncel gelişmeler
|
Ders notu. Evrim Çeltek, Meryem Akoğlan Kozak, Turizm İşletmelerinde Müşteri İlişkileri, 2013. Necdet Timur, Gülfidan Barış, Müşteri İlişkileri Yönetimi, 2019.
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Gastronomi bilimi içerisinde yer alan kavramları, akımları ve bilgileri tanımlar. |
5 |
2) |
En az bir yabancı dilde iyi düzeyde iletişim kurar. |
5 |
3) |
Yiyecek ve içecek kültürünün sosyal, ekonomik ve kültürel boyutları ile gelişimini inceler. |
5 |
4) |
Temel beslenme ilkelerini alanında uygulayarak sağlıklı ve dengeli beslenme, besin öğeleri ve besin grupları, sağlıklı menü planlama, özel durumlara göre beslenme şekillerini tanımlar. |
3 |
5) |
Gıdaların kimyasal yapılarını tanımlayarak gıda maddelerinde bulunabilecek kimyasal tehditleri belirler ve duruma uygun gıda muhafaza tekniklerini uygular. |
2 |
6) |
Hijyen ve sanitasyon ile gıda güvenliği kavramlarını tanımlayarak temel gıda mikrobiyolojisi, gıda kaynaklı tehlikeler ve hastalıkları açıklar. |
4 |
7) |
Mutfakta ve yiyecek içecek işletmelerinde ortaya çıkabilecek iş kazalarını ve meslek hastalıklarını tanımlar, riskli ve tehlikeli durumlar karşısında temel ilk yardım ilkelerini uygular. |
5 |
8) |
Gastronomi turizminin dünyadaki ekonomik değerini, yönetimini ve pazarlamasını inceleyerek tanımlar ve bölgesel kalkınma için proje geliştirir. |
5 |
9) |
Yiyecek içecek sektörünün güncel durumuna bağlı olarak restoran işletmeleri için marka oluşturma, menü planlama, finansal yönetim süreçlerini yönetir. |
3 |
10) |
Ulusal ve uluslararası mutfak kültürlerinin kavramlarını, tekniklerini tanımlayarak uygular ve geliştirir. |
2 |
11) |
Dünyadaki çeşitli kültürlere ait ekmekçilik ve pastacılık ürünlerini ilgili kültüre uygun bir şekilde hazırlar ve sunar. |
3 |
12) |
Ulusal ve uluslararası gıda mevzuatlarını, yönetmeliklerini ve tebliğleri açıklayarak çalışma alanında uygular. |
3 |
13) |
Üretim ve sunum arasındaki tüm süreçleri bilerek gıda üretim sistemlerini denetler, olası bir sorunu tanımlayıp çözer. |
2 |
14) |
Çay ve kahvenin tarihsel süreci ve farklı bölgelerdeki çeşitlerini açıklayarak çeşitli demleme/yapım tekniklerini uygular. |
5 |
15) |
Satın alma ve stok yönetimi temel kavramlarını açıklayarak temel satın alma süreçlerini, tedarikçi seçimlerini ve prosedürlerini, stok çeşitlerini, stok değerleme yöntemlerini çalışma alanında uygular. |
3 |
16) |
Alkollü ve alkolsüz içeceklerin tarihini, kültürünü ve üretim aşamalarını tanımlar. |
2 |
17) |
Menü planlama ilkeleri doğrultusunda yiyecek-içecek maliyet analizi ve kontrolü, fiyatlandırması yaparak yeni menü geliştirir. |
5 |
18) |
Mesleği ile ilgili mevzuatı (yasa, yönetmelik, genelge vb.), temel değer ve ilkeleri izleyerek bunlara uygun davranır. |
5 |
19) |
Gastronomi alanında hâkim olan terminolojiyi kullanarak mesleği ile ilgili kaynakları okuyup anlar. |
5 |
20) |
Mutfak ile ilgili fiziksel ortamı planlar; ekipmanları, araç gereçleri ve teknolojileri kullanır, korur. |
1 |
21) |
Gastronominin sürdürülebilmesi için bilimsel çalışmalar yapar. |
5 |