Fizyoterapi ve Rehabilitasyon | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | FTR112 | ||||||||
Ders İsmi: | Isı-Işık ve Hidroterapi | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Ar.Gör. Gülenay Yıldırım | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
|
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Fizyoterapi ve rehabilitasyonda ısı ve ışık modalitelerin tanımlanması ve rehabilitasyonda ısı ve ışığı ve hidroterapi uygulamalarını kullanma becerileri kazanmaktır. |
Dersin İçeriği: | Yüzeyel sıcak, soğuk modaliteleri ve uygulamalarıyla ilgili prensipleri, Ağrı ve inflamasyon ile ilgili mekanizmaları ve Suyun etkileri, egzersiz amaçlı kullanılması, özel rehabilitasyon teknikleri, geleneksel kaplıca tedavisi içinde suyun kullanımı hakkında temel bilgileri içerir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Isı Işık ve Genel Prensipler, İnflamasyon ve Doku Rejenerasyonu | Ders notları |
2) | Sıcaklık, Isı Transfer Yolları | Ders notları |
3) | Sıcak ve Soğuğun Fizyolojik Etkileri, Fizyolojik Kontrol | Ders notları |
4) | Yüzeyel sıcaklık uygulamaları I (Soğuk uygulama) | Ders notları |
5) | Yüzeyel sıcaklık uygulamaları II (Sıcak uygulama) | Ders notları |
6) | Modaliteler: Parafin Wax, Hot packs ve diğer uygulamalar, endikasyonlar ve kontraendikasyonlar; emniyet ve hijyen şartları | Ders notları |
7) | Ağrı, Ağrı Reseptörleri ve Yolları, Kapı Kontrol Teorisi | Ders notları |
8) | Ara Sınav | - |
9) | Hidroterapiye Giriş ve Akuatik Egzersizler | Ders notları |
10) | Hidroterapi Uygulamaları Fluidoterapi, Nemli Sıcak Uygulamalar | Ders notları |
11) | Hidroterapi uygulamaları Whirlpool Hubbard tank, Duşlar ve Spreyler | Ders notları |
12) | Halliwick, Watsu, Bad Ragaz Ring Method, Aichi, baths | Ders notları |
13) | Kaplıca tedavisi ve Peliodoterapi | Ders notları |
14) | Talassoterapi, Klimaterapi | Ders notları |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: | 1. Özdinçler, A. R. (2016). Fiziksel modaliteler ve elektroterapi. İstanbul: İstanbul Tıp Kitabevleri. 2. Prentice, W. E., Quillen, W. S., & Underwood, F. B. (2005). Therapeutic modalities in rehabilitation. New York: Mcgraw-hill. 3. Harutoğlu, H. (2016). Isı, Işık ve Hidroterapi. Ankara: Hipokrat Kitabevi. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||
1) Sağlıkla ilgili yeterli beceriye sahip olabilme | |||||||||||||
2) Temel bilgileri kullanarak analiz edebilme | |||||||||||||
3) Kanıta dayalı çözüm önerisinde bulunabilme | |||||||||||||
4) Uygulama işlemlerinde beceri kazanabilme | |||||||||||||
5) Fizyoterapide özel konular hakkında bilgi edinebilme | |||||||||||||
6) Doğru iletişim için iletişim yöntemleri hakkında fikir sahibi olabilme | |||||||||||||
7) Hayat boyu öğrenmeye ve kendini geliştirmeye açık olabilme | |||||||||||||
8) Profesyonel sosyal, etik ve sorumluluklara duyarlı olabilme | |||||||||||||
9) Profesyonel kimliği ile meslektaşlarına ve yaşadığı topluma örnek olabilme | |||||||||||||
10) Güncel, etkili iletişim becerilerini kullanabilme | |||||||||||||
11) Mesleki görevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahip olabilme | |||||||||||||
12) Fizyoterapi ve rehabilitasyon ihtiyacı olan bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için fizyoterapi uygulamalarını ilgili teknoloji, eğitim ve tedavi gereçlerini kullanarak gerekli uygulamaları yürütebilme | |||||||||||||
13) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahip olabilme | |||||||||||||
14) Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi ihtiyacı olan bireylere değerlendirme yöntemlerini kullanıp fizyoterapi programını planlama ve uygulama yapabilme |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Sağlıkla ilgili yeterli beceriye sahip olabilme | 3 |
2) | Temel bilgileri kullanarak analiz edebilme | 2 |
3) | Kanıta dayalı çözüm önerisinde bulunabilme | 3 |
4) | Uygulama işlemlerinde beceri kazanabilme | 4 |
5) | Fizyoterapide özel konular hakkında bilgi edinebilme | 3 |
6) | Doğru iletişim için iletişim yöntemleri hakkında fikir sahibi olabilme | 2 |
7) | Hayat boyu öğrenmeye ve kendini geliştirmeye açık olabilme | 2 |
8) | Profesyonel sosyal, etik ve sorumluluklara duyarlı olabilme | 2 |
9) | Profesyonel kimliği ile meslektaşlarına ve yaşadığı topluma örnek olabilme | 3 |
10) | Güncel, etkili iletişim becerilerini kullanabilme | 2 |
11) | Mesleki görevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahip olabilme | 2 |
12) | Fizyoterapi ve rehabilitasyon ihtiyacı olan bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için fizyoterapi uygulamalarını ilgili teknoloji, eğitim ve tedavi gereçlerini kullanarak gerekli uygulamaları yürütebilme | 1 |
13) | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahip olabilme | 3 |
14) | Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi ihtiyacı olan bireylere değerlendirme yöntemlerini kullanıp fizyoterapi programını planlama ve uygulama yapabilme | 2 |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Laboratuvar |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 28 |
Ara Sınavlar | 1 | 14 |
Final | 2 | 20 |
Toplam İş Yükü | 90 |