FTR112 Isı-Işık ve Hidroterapiİstanbul Galata ÜniversitesiAkademik Programlar Fizyoterapi ve RehabilitasyonÖğrenciler İçin Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: FTR112
Ders İsmi: Isı-Işık ve Hidroterapi
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
1 2 2 3
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Ar.Gör. Gülenay Yıldırım
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Fizyoterapi ve rehabilitasyonda ısı ve ışık modalitelerin tanımlanması ve rehabilitasyonda ısı ve ışığı ve hidroterapi uygulamalarını kullanma becerileri kazanmaktır.
Dersin İçeriği: Yüzeyel sıcak, soğuk modaliteleri ve uygulamalarıyla ilgili prensipleri, Ağrı ve inflamasyon ile ilgili mekanizmaları ve Suyun etkileri, egzersiz amaçlı kullanılması, özel rehabilitasyon teknikleri, geleneksel kaplıca tedavisi içinde suyun kullanımı hakkında temel bilgileri içerir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Öğrencinin ısı ve ışık ile ilgili prensipleri ve kanunları bilebilmesi
2) Yüzeyel sıcak ve soğuk modaliteler ile ilgili uygulamaları yapabilme
3) Hotpack, Coldpack, İnfraruj, Ultraviyole ve Lazer gibi uygulama ajanlarını kullanım becerisi kazanabilme
4) Hidroterapi tanımını yapar ve uygulamalarını açıklayabilme
5) Hastalıklara göre modalitelerin değerlendirmesini yapabilir ve karar verebilme
6) Balneoterapi, helyoterapi ve talassoterapi kullanım bilgisi edinebilme
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Isı Işık ve Genel Prensipler, İnflamasyon ve Doku Rejenerasyonu Ders notları
2) Sıcaklık, Isı Transfer Yolları Ders notları
3) Sıcak ve Soğuğun Fizyolojik Etkileri, Fizyolojik Kontrol Ders notları
4) Yüzeyel sıcaklık uygulamaları I (Soğuk uygulama) Ders notları
5) Yüzeyel sıcaklık uygulamaları II (Sıcak uygulama) Ders notları
6) Modaliteler: Parafin Wax, Hot packs ve diğer uygulamalar, endikasyonlar ve kontraendikasyonlar; emniyet ve hijyen şartları Ders notları
7) Ağrı, Ağrı Reseptörleri ve Yolları, Kapı Kontrol Teorisi Ders notları
8) Ara Sınav -
9) Hidroterapiye Giriş ve Akuatik Egzersizler Ders notları
10) Hidroterapi Uygulamaları Fluidoterapi, Nemli Sıcak Uygulamalar Ders notları
11) Hidroterapi uygulamaları Whirlpool Hubbard tank, Duşlar ve Spreyler Ders notları
12) Halliwick, Watsu, Bad Ragaz Ring Method, Aichi, baths Ders notları
13) Kaplıca tedavisi ve Peliodoterapi Ders notları
14) Talassoterapi, Klimaterapi Ders notları

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar: 1. Özdinçler, A. R. (2016). Fiziksel modaliteler ve elektroterapi. İstanbul: İstanbul Tıp Kitabevleri.
2. Prentice, W. E., Quillen, W. S., & Underwood, F. B. (2005). Therapeutic modalities in rehabilitation. New York: Mcgraw-hill.
3. Harutoğlu, H. (2016). Isı, Işık ve Hidroterapi. Ankara: Hipokrat Kitabevi.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

Program Kazanımları
1) Sağlıkla ilgili yeterli beceriye sahip olabilme
2) Temel bilgileri kullanarak analiz edebilme
3) Kanıta dayalı çözüm önerisinde bulunabilme
4) Uygulama işlemlerinde beceri kazanabilme
5) Fizyoterapide özel konular hakkında bilgi edinebilme
6) Doğru iletişim için iletişim yöntemleri hakkında fikir sahibi olabilme
7) Hayat boyu öğrenmeye ve kendini geliştirmeye açık olabilme
8) Profesyonel sosyal, etik ve sorumluluklara duyarlı olabilme
9) Profesyonel kimliği ile meslektaşlarına ve yaşadığı topluma örnek olabilme
10) Güncel, etkili iletişim becerilerini kullanabilme
11) Mesleki görevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahip olabilme
12) Fizyoterapi ve rehabilitasyon ihtiyacı olan bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için fizyoterapi uygulamalarını ilgili teknoloji, eğitim ve tedavi gereçlerini kullanarak gerekli uygulamaları yürütebilme
13) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahip olabilme
14) Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi ihtiyacı olan bireylere değerlendirme yöntemlerini kullanıp fizyoterapi programını planlama ve uygulama yapabilme

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Sağlıkla ilgili yeterli beceriye sahip olabilme 3
2) Temel bilgileri kullanarak analiz edebilme 2
3) Kanıta dayalı çözüm önerisinde bulunabilme 3
4) Uygulama işlemlerinde beceri kazanabilme 4
5) Fizyoterapide özel konular hakkında bilgi edinebilme 3
6) Doğru iletişim için iletişim yöntemleri hakkında fikir sahibi olabilme 2
7) Hayat boyu öğrenmeye ve kendini geliştirmeye açık olabilme 2
8) Profesyonel sosyal, etik ve sorumluluklara duyarlı olabilme 2
9) Profesyonel kimliği ile meslektaşlarına ve yaşadığı topluma örnek olabilme 3
10) Güncel, etkili iletişim becerilerini kullanabilme 2
11) Mesleki görevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahip olabilme 2
12) Fizyoterapi ve rehabilitasyon ihtiyacı olan bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için fizyoterapi uygulamalarını ilgili teknoloji, eğitim ve tedavi gereçlerini kullanarak gerekli uygulamaları yürütebilme 1
13) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahip olabilme 3
14) Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi ihtiyacı olan bireylere değerlendirme yöntemlerini kullanıp fizyoterapi programını planlama ve uygulama yapabilme 2

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka
Laboratuvar

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 28
Ara Sınavlar 1 14
Final 2 20
Toplam İş Yükü 90