GMS307 Yiyecek İçecek Sektöründe İletişim ve Halkla İlişkilerİstanbul Galata ÜniversitesiAkademik Programlar Gastronomi ve Mutfak SanatlarıÖğrenciler İçin Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Gastronomi ve Mutfak Sanatları
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: GMS307
Ders İsmi: Yiyecek İçecek Sektöründe İletişim ve Halkla İlişkiler
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 0 2 4
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Ar.Gör. Fatma Gültekin
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı yiyecek içecek işletmelerinde sözlü ve yazılı iletişim becerilerinin kazanılmasını sağlamak, sektörde iletişim ve halkla ilişkiler faaliyetlerinin hem çalışanlar hem de işletmeler açısından önemini kavramaktır.
Dersin İçeriği: Ders kapsamında iletişim ile ilgili temel kavramlar, iletişim türleri, bireysel ve örgütsel düzeyde iletişimin önemi, yiyecek içecek işletmeleri açısından iletişimin önemi, halkla ilişkiler, yiyecek içecek işletmelerinde halkla ilişkiler konuları ele alınmaktadır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Aldıkları temel teorik bilgileri farklı alanlarda uygulama yeteneğini kazanacaklardır.
2) Halkla ilişkilerin kavramlarını, doğasını ve toplum içindeki rolünü öğrenirler.
3) Toplumu analiz etme becerisine ve uygun halkla ilişkiler uygulamalarını hayata geçirme becerisi kazanacaklardır.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) İletişim kavramı ve süreci Ders notu. Şirvan Şen Demir, Turizm İşletmelerinde Halkla İlişkiler ve İletişim, 2016. Hakan Yılmaz, Turizm ve İletişim, 2020.
2) Sözlü iletişim, sözsüz iletişim, misafirler ile iletişimin önemi Ders notu. Şirvan Şen Demir, Turizm İşletmelerinde Halkla İlişkiler ve İletişim, 2016. Hakan Yılmaz, Turizm ve İletişim, 2020
3) Örgütsel iletişim ve işlevleri, örgütlerde iletişim sistemleri Ders notu. Şirvan Şen Demir, Turizm İşletmelerinde Halkla İlişkiler ve İletişim, 2016. Hakan Yılmaz, Turizm ve İletişim, 2020.
4) Yiyecek içecek işletmelerinde örgütsel iletişim Ders notu. Şirvan Şen Demir, Turizm İşletmelerinde Halkla İlişkiler ve İletişim, 2016. Hakan Yılmaz, Turizm ve İletişim, 2020
5) Kurumsal iletişim, işlevleri, amaçları, özellikleri Ders notu. Şirvan Şen Demir, Turizm İşletmelerinde Halkla İlişkiler ve İletişim, 2016. Hakan Yılmaz, Turizm ve İletişim, 2020
6) Kurumsal imaj ve faydaları Ders notu. Şirvan Şen Demir, Turizm İşletmelerinde Halkla İlişkiler ve İletişim, 2016. Hakan Yılmaz, Turizm ve İletişim, 2020
7) Kurumsal itibar, kurumsal itibar oluşturma süreci Ders notu. Şirvan Şen Demir, Turizm İşletmelerinde Halkla İlişkiler ve İletişim, 2016. Hakan Yılmaz, Turizm ve İletişim, 2020
8) Yiyecek içecek işletmelerinde kurumsal imaj ve kurumsal itibar Ders notu. Şirvan Şen Demir, Turizm İşletmelerinde Halkla İlişkiler ve İletişim, 2016. Hakan Yılmaz, Turizm ve İletişim, 2020
9) Kriz iletişimi, kriz yönetimi, kriz iletişiminde stratejiler, yiyecek içecek işletmelerinde kriz yönetimi Ders notu. Şirvan Şen Demir, Turizm İşletmelerinde Halkla İlişkiler ve İletişim, 2016. Hakan Yılmaz, Turizm ve İletişim, 2020
10) Halkla ilişkiler kavramı, amaçları, işlevleri, yöntem ve araçları Ders notu. Şirvan Şen Demir, Turizm İşletmelerinde Halkla İlişkiler ve İletişim, 2016. Hakan Yılmaz, Turizm ve İletişim, 2020
11) Kurum içi halkla ilişkiler ve kullanılan araçlar, yiyecek içecek işletmelerinde halkla ilişkiler ve önemi Ders notu. Şirvan Şen Demir, Turizm İşletmelerinde Halkla İlişkiler ve İletişim, 2016. Hakan Yılmaz, Turizm ve İletişim, 2020
12) Kurumsal sosyal sorumluluk ve yiyecek içecek işletmeleri açısından önemi Ders notu. Şirvan Şen Demir, Turizm İşletmelerinde Halkla İlişkiler ve İletişim, 2016. Hakan Yılmaz, Turizm ve İletişim, 2020.
13) Halkla ilişkiler ve etik, yiyecek içecek işletmelerinde etik ve etik dışı olaylar Ders notu. Şirvan Şen Demir, Turizm İşletmelerinde Halkla İlişkiler ve İletişim, 2016. Hakan Yılmaz, Turizm ve İletişim, 2020
14) Gelenekselden dijitale halkla ilişkiler, reklam ve sponsorluk Ders notu. Şirvan Şen Demir, Turizm İşletmelerinde Halkla İlişkiler ve İletişim, 2016. Hakan Yılmaz, Turizm ve İletişim, 2020

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar: Şirvan Şen Demir, Turizm İşletmelerinde Halkla İlişkiler ve İletişim, 2016. Hakan Yılmaz, Turizm ve İletişim, 2020

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

Program Kazanımları
1) Gastronomi bilimi içerisinde yer alan kavramları, akımları ve bilgileri tanımlar.
2) En az bir yabancı dilde iyi düzeyde iletişim kurar.
3) Yiyecek ve içecek kültürünün sosyal, ekonomik ve kültürel boyutları ile gelişimini inceler.
4) Temel beslenme ilkelerini alanında uygulayarak sağlıklı ve dengeli beslenme, besin öğeleri ve besin grupları, sağlıklı menü planlama, özel durumlara göre beslenme şekillerini tanımlar.
5) Gıdaların kimyasal yapılarını tanımlayarak gıda maddelerinde bulunabilecek kimyasal tehditleri belirler ve duruma uygun gıda muhafaza tekniklerini uygular.
6) Hijyen ve sanitasyon ile gıda güvenliği kavramlarını tanımlayarak temel gıda mikrobiyolojisi, gıda kaynaklı tehlikeler ve hastalıkları açıklar.
7) Mutfakta ve yiyecek içecek işletmelerinde ortaya çıkabilecek iş kazalarını ve meslek hastalıklarını tanımlar, riskli ve tehlikeli durumlar karşısında temel ilk yardım ilkelerini uygular.
8) Gastronomi turizminin dünyadaki ekonomik değerini, yönetimini ve pazarlamasını inceleyerek tanımlar ve bölgesel kalkınma için proje geliştirir.
9) Yiyecek içecek sektörünün güncel durumuna bağlı olarak restoran işletmeleri için marka oluşturma, menü planlama, finansal yönetim süreçlerini yönetir.
10) Ulusal ve uluslararası mutfak kültürlerinin kavramlarını, tekniklerini tanımlayarak uygular ve geliştirir.
11) Dünyadaki çeşitli kültürlere ait ekmekçilik ve pastacılık ürünlerini ilgili kültüre uygun bir şekilde hazırlar ve sunar.
12) Ulusal ve uluslararası gıda mevzuatlarını, yönetmeliklerini ve tebliğleri açıklayarak çalışma alanında uygular.
13) Üretim ve sunum arasındaki tüm süreçleri bilerek gıda üretim sistemlerini denetler, olası bir sorunu tanımlayıp çözer.
14) Çay ve kahvenin tarihsel süreci ve farklı bölgelerdeki çeşitlerini açıklayarak çeşitli demleme/yapım tekniklerini uygular.
15) Satın alma ve stok yönetimi temel kavramlarını açıklayarak temel satın alma süreçlerini, tedarikçi seçimlerini ve prosedürlerini, stok çeşitlerini, stok değerleme yöntemlerini çalışma alanında uygular.
16) Alkollü ve alkolsüz içeceklerin tarihini, kültürünü ve üretim aşamalarını tanımlar.
17) Menü planlama ilkeleri doğrultusunda yiyecek-içecek maliyet analizi ve kontrolü, fiyatlandırması yaparak yeni menü geliştirir.
18) Mesleği ile ilgili mevzuatı (yasa, yönetmelik, genelge vb.), temel değer ve ilkeleri izleyerek bunlara uygun davranır.
19) Gastronomi alanında hâkim olan terminolojiyi kullanarak mesleği ile ilgili kaynakları okuyup anlar.
20) Mutfak ile ilgili fiziksel ortamı planlar; ekipmanları, araç gereçleri ve teknolojileri kullanır, korur.
21) Gastronominin sürdürülebilmesi için bilimsel çalışmalar yapar.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Gastronomi bilimi içerisinde yer alan kavramları, akımları ve bilgileri tanımlar. 5
2) En az bir yabancı dilde iyi düzeyde iletişim kurar. 5
3) Yiyecek ve içecek kültürünün sosyal, ekonomik ve kültürel boyutları ile gelişimini inceler. 5
4) Temel beslenme ilkelerini alanında uygulayarak sağlıklı ve dengeli beslenme, besin öğeleri ve besin grupları, sağlıklı menü planlama, özel durumlara göre beslenme şekillerini tanımlar. 3
5) Gıdaların kimyasal yapılarını tanımlayarak gıda maddelerinde bulunabilecek kimyasal tehditleri belirler ve duruma uygun gıda muhafaza tekniklerini uygular. 2
6) Hijyen ve sanitasyon ile gıda güvenliği kavramlarını tanımlayarak temel gıda mikrobiyolojisi, gıda kaynaklı tehlikeler ve hastalıkları açıklar. 4
7) Mutfakta ve yiyecek içecek işletmelerinde ortaya çıkabilecek iş kazalarını ve meslek hastalıklarını tanımlar, riskli ve tehlikeli durumlar karşısında temel ilk yardım ilkelerini uygular. 3
8) Gastronomi turizminin dünyadaki ekonomik değerini, yönetimini ve pazarlamasını inceleyerek tanımlar ve bölgesel kalkınma için proje geliştirir. 5
9) Yiyecek içecek sektörünün güncel durumuna bağlı olarak restoran işletmeleri için marka oluşturma, menü planlama, finansal yönetim süreçlerini yönetir. 5
10) Ulusal ve uluslararası mutfak kültürlerinin kavramlarını, tekniklerini tanımlayarak uygular ve geliştirir. 1
11) Dünyadaki çeşitli kültürlere ait ekmekçilik ve pastacılık ürünlerini ilgili kültüre uygun bir şekilde hazırlar ve sunar. 1
12) Ulusal ve uluslararası gıda mevzuatlarını, yönetmeliklerini ve tebliğleri açıklayarak çalışma alanında uygular. 3
13) Üretim ve sunum arasındaki tüm süreçleri bilerek gıda üretim sistemlerini denetler, olası bir sorunu tanımlayıp çözer. 1
14) Çay ve kahvenin tarihsel süreci ve farklı bölgelerdeki çeşitlerini açıklayarak çeşitli demleme/yapım tekniklerini uygular. 1
15) Satın alma ve stok yönetimi temel kavramlarını açıklayarak temel satın alma süreçlerini, tedarikçi seçimlerini ve prosedürlerini, stok çeşitlerini, stok değerleme yöntemlerini çalışma alanında uygular. 5
16) Alkollü ve alkolsüz içeceklerin tarihini, kültürünü ve üretim aşamalarını tanımlar. 3
17) Menü planlama ilkeleri doğrultusunda yiyecek-içecek maliyet analizi ve kontrolü, fiyatlandırması yaparak yeni menü geliştirir. 2
18) Mesleği ile ilgili mevzuatı (yasa, yönetmelik, genelge vb.), temel değer ve ilkeleri izleyerek bunlara uygun davranır. 5
19) Gastronomi alanında hâkim olan terminolojiyi kullanarak mesleği ile ilgili kaynakları okuyup anlar. 3
20) Mutfak ile ilgili fiziksel ortamı planlar; ekipmanları, araç gereçleri ve teknolojileri kullanır, korur. 1
21) Gastronominin sürdürülebilmesi için bilimsel çalışmalar yapar. 5

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Soru cevap/ Tartışma
Örnek olay çalışması

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 90 1 90
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 120